cookieChoices = {}; * C.J Diary *

Friday, 6 November 2009

HaPPy BeLaTed BirthDay Kak WEEDA

happy belated birthday kak weeda a.k.a kak ida..nnt xwish.,..mrh krg..hehe..sy ingat birthday smue..mslhnya kekangan waktu 2 tiada..slmt hari jadi..smoga ape yg diingini diperolehi k.. syg dr PJ utk org Bangi.........

Happy Birthday KaK ShiBam

selamat harijadi utk akak yg tercomei..terlaser..terbaik dr ladang..haha.. akak yg plg jia hormati (whatever she say..i always listen)bkn dgr membabi buta saja.. tp komen dia buatkn jia berfikir dan buat keputusan segera dr ape yg dia kata) org yg pertama yg tgr diriku.. lepak sesama.. kesana kemari same2..sblm jia ade kereta..kami jenis yg sempoi..jd sepjg 2 thn 3 bln mengenali kak Shibam a.k.a kak linda mmg dah taw sgt la perangai dia.. n kami berkongsi ape jek.. perasaan..kewangan..pengetahuan..dan akak msh kwn terbaik yg sy jumpa stakat ni.. kaki karaoke..kaki wayang..kaki jln..kaki buat lawak..kaki mkn..2 la kami...
so, pagi td jia ada call kak shibam..mama ngandung yg comei..rupenya dia buat check up..im sing a song "happy birthday"..abis kena mara..sbb dia kate saje jek nk buat die nangis kt klinik..suara thn2 jek..muuaahhh kak..ssh nk tgk kami menangis..terutama skali kak shibam.. luv u..

Wednesday, 4 November 2009

welcome to da club

widescreen sticker

vivac emblec

secara rasminya sy.. nazeerah a.k.a zeera86 a.k.a jia dengan cun dan konfiden nya telah menjadi slh seorg ahli vivac (viva club) berkuatkuasa bln Okt 2009.. sbnrnya jia da join club ni kt forum la..dr thn 2008..tp br tergrk ati nk join bln lps..di atas antara benda yg korg akan dapat sekiranya korg berdaftar dgn vivac.. (bg yg bwk biba la ye) tp ade 1 lg lupe snap..pelekat roadtax gak d berikn skali... knape minat dgn club2 ni? sbb mmg minat keta n minat berhimpun dgn org yg punya minat yg sama..simple kn jwpn nya? tp 2 la kenyataan..jiwa org muda.. tp sorry vivarian yg lain..mmg xde lg ms utk kite berhimpun sama2..akan ku cuba bahagikn masa yer.. oh ye.. jia adlh di dlm central region n under cheras member k..buat sape2 vivarian yg terbc blog jia..haloooo...... tp utk prosboc..slagi akak ku dlm club 2..jia akan lepak dgn korg yer.. sbb korg wujudnya geng nakal ni.. wuuhuuu....

Kantoi n Counting


kenapa kantoi yang dipilih nye..utk pengetahuan tuan puan..ibunda ku yg tercinta telah dpt mendetect dan melihat blog diriku d cni..dgn tanpa rs konfiden dan ditambah dgn muka yg suci murni..ibuku telah memperli diriku sewaktu diriku tgh b'main2 dgn afiq a.k.a raffiq..dgn slamber land n konfident nya ibuku pon mensound "nnt update la dlm blog..kate ank buah dah beso" diriku trs terkaku dan cuma mmp tersengih pjg aje..kalo da lbh 10 kali anda smue phm kn? bahawasanya ibuku tlh melihat blog ank comei die ni..ibu...anak mu dah phm..udah le 2..huhuhu.. ape2 pn..its ok.. ibu ku a.k.a emak ku.. jgn risau..xde benda bkn2 pn dlm blog ni.. tp mulai saat ni perlu berhati2 utk menutur atau menaip sesuatu.. sbb da ade org yg memerhati n mengaudit yer..ala2 mcm blog shibamjelita yg ada mr. R nye... hehe..

ok.. bab counting.. sbnr nya jia br terbaca blog kak shibam a.k.a kak linda yg meraih kan genap sethn berblog..congrats... sethn tp dpt mengumpulkn rmi viewers..tahniah..kekal kn prestasi.. xsia2 ngajo cr nk msk kn mcm2 kt blog..ajar itu ini..good.. n br la jia tersdr..rupe2 nya..blog ni pn da melepasi usia sethn 4 bln..dr permulaannya hanya utk berkongsi perasaan psl encik kudut (yg blaja kt jepon..in the end da blk m'sia..pisah mcm 2 aje) perasaan jia..ape yg jia rs.. ape yg jia kena.. tp kebyk kn nya perasaan tidak puas ati dan kesedihan yg jia rs kan.. jia adlh seorg yg ceria dan akan berkongsi ape saje dgn smue org kecuali hal yg melibatkan perasaan.. sbb jia seorg yg pendamkn ape yg jia rs.. jia jrg menangis.. tp kdg2 dlm seminit air mata leh trn mcm air terjun.. xsmue org phm kita.. taw ape yg kita rs.. tambah lg org yg gila2 mcm jia sbb bg smue org jia xkn menangis dan xkn ade mslh.. pelik kn?? tp 2 la hakikatnya.. org akan ckp yeke..yeke.. dan ini jelah medium utk jia atau blogger2 lain kongsi hal2 yg berlaku pd kita arini..bkn 100 % tp at least 10% da buat kita rase lapang.. buat blog2 lain yg mengutuk blog2 spt kami.. atau blog2 yg bergosip hal2 artis or whatever.. ape hak anda utk ngutuk?? terpulang la pd niat ape yg anda buat ms anda mula2 bukak blog.. samada anda nk bukak 4 bisnes..or travel and so on.. blog anda hak anda..blog org lain jgn la nk heran.. janji xmelanggar bts sbg seorg islam dan malaysia..so mind your own blog.. buat blogger2 lain..jgn berhenti berblog krn "siamang" sesat k.. ariyos and mmuah 4 all my blogger..

Thursday, 22 October 2009

Discrimination...urghh...

sgt rasa xcomfortable d cni..ape yg pki d komen..ape yg nk buat d perati..ape yg d sembang nk d dgr jugak..semak korg taw x..ape mslh nya org2 "lame" d cni..ade jek slh kiteorg..pki kebaya slh.. pd hal sbb masing2 xde cutting..alik2 minggu dpn ade gak aku tgk lg trk dr kiteorg..sgt poyo la dcni..tgkt aku jek ok..yg lain...pergh..ampes..

HAPPY BELATED BIRTHDAY ABAH

happy belated birthday abah... yg ke.... rahsia!! hehe (sbnrnya aku xbrape ingat..haha..sgt kejam) sbnrnya arijadi abah aku ni pada 10 Okt (sila salin nye pd yg berniat nk jd bakal menatu dia..hehe) tp spt sedia maklum..waktu tu aku kt btn..and pd yg blm tau..aku ni dikira anak abah la..(mak aku slalu ckp taw..hehe) mcm tiap2 thn aku mmg suka buat kejutan..bg kad la..aku seorg yg puitis taw..bila aku menulis pd seseorg..aku akan menulis ikhlas dari ati aku..jadi mak n ayah aku pernah menitis air mata sbb nukilan aku..psl ape?? xleh bgtaw la kn..

so sbb aku cuma ada ms pg2 jek..aku wish pki sms jek..sbb time tu pkl 5.30 pagi..so aku rs ayah aku blm bangkit lg..ari2 sblm 2 aku mmg pack ckt..dgn rush sana..rush cni..so xdpt la nk nepon.. aku check blk kul 11 pg..rupa2 nya dah byk yg ayahanda ku misscall..aku call blk n dr segi suara aku da taw yg ayah aku rindu ooo(pd hal aku kursus pn dkt kg aku jek..hehe) sbb slalunya aku org pertama yg wish.. ade plan la ape la.. pas 2 abah duk bebel knape aku xcall lgsg umah.. da lupe ke ape ke..sori la abah ku..bz2 girl la time 2..

jgn risau..sbb aku mmg da plan utk celebrate pn..ari selasa tu (13 Okt 09) aku bwk 1 umah aku..g mkn western kt bkt cheras... tp kami g lain2 keta.. aku g amik present n surprise 4 my dad.. iaitu...cuppies.. cupcake khas 4 my dad... haha..pict cuppies 2 kt akak aku lakengkawan..sorry k..by da way.. aku mmg syg org2 yg aku sygi..n aku akan fikir setiap saat utk hargai org yg aku sygi..pendek kate..aku ni full of surprise...thanks my dad..4 all sweat n money yg anda invest kt sy dr kocik smpi la bosau ni.. mmuuahh....

salah kah kita menjadi diri kita sendiri??

knape aku buat entry mengenai ini??? sbb aku sering dgr jenis manusia yg bersifat PHD ni yg slalu xsuka kalo org lain dpt lbh perhatian dr dia..hanya semata2 org 2 jd perhatian org lain..haha..pening?? cerita yg mcm ni.. ingat entry ku yg lps? psl mslh 2.. ha ini la dia.. geng2 aku mmg d kenali sbg geng2 yg gile2..ramah..kelakar..selamber..tgr smue org dan blah blah blah..

kami menjadi diri kami sendiri.. bkn cover cun..bkn tunjuk mengada2.. bkn nk amik attention org.. slh kami ke kalau org nk mkn sblh kami?? slh kami ke kalau laki lbh sng lepak dgn kami?? slh kami ke kalo fasi lbh knl kami dr yg lain?? slh kami ke kalo senior2 sng bertgr n ingat muka kami yg kiut miut ni??

ssh utk puas kn ati smue org..kdg2 terpkir nk duk diam jek.. tp itu bkn kami.. dah org tgr xkn xnk tgr blk..siap srh wakil kate kt kami srh slow down kn kami..kwn2..kita bkn mcm time sek dl..atau waktu belajar kt IPT dl2..kita dah besar..dah ptt matang pn.. xperlu nk tarik perhatian org guna mcm2 cara tp kalo perangai 2 xbgs..org akan lari gak..kdg2 aku terpikir knape dr poli smpi la skrg ade jek org xsuke dgn aku..kalo rmi..mgkn aku kena admit aku ni trk..tp dr few people yg menyorok dlm muka yg suci murni ni.. aku nk buat mcm mn kalo dah bdk2 laki sng rapat n lepak dgn aku or kami.. tgk perangai la beb.. tanya diri kita ape yg org xsuka pd kita n try 2 change it..bkn cr ape yg blh buat org suka kt kita...2 plastik beb...

BTN oh BTN


agak lama rasanya tuan umah ni x mengupdate blog nya..hehe..agak berhabuk d cna cni..hehe..by da way aku telah pn berjaya menamatkan kursus birotata negara or BTN dengan jaya nya. seperti yg anda smue lihat..d c2 la kursus kami diadakan.. di d' Village Resort, Ayer Keroh, Melaka..kami berkampung selama 5 hari bermula 8 Okt - 12 Okt yg lps.. Gambar yang di atas semasa kami nk pulang yer..2 la di antara geng2 aku yg giler dkt opis aku.. 4 ur information.. semua peserta bdk opis aku jek.. 2 la antara sebab knape aku rs mcm xsyok..sbb kami bercampur dgn org2 lama yg blm g lagi.. bkn aku ada mslh nk campur2 ni.. tp nnt kalo ade benda yg x puas ati kt cni.. berlarutan smpi ke opis.. n tekaan aku btl.. ermm.. lantak la..janji ade pujaan ati aku..heheehe


kak ina, elis, oshin, hana, min, ana yg nyorok 2 jia (aku la.. hehe)
kalo korg nk taw..ni awl pg ms nk beratur utk perbarisan n so on..knape kami leh snap time ni?? sbb kami dtg awl wei..very puntual team...haha


yg berdiri dr kiri : elis, min (bandana), hana, ana (speky) n sue
yg duduk d kusi : jia (me yg pemalu), faz (gangster paradise), oshin (peace lady)
duduk kt dopan : kak nad, kak aida n kak ina

pict ni d ambil sblm kami buat exercise n larian 2 km..tp time ni aku xjoin..sbb utk pengetahuan blogger yg blm taw..aku ade sakit tulang belakang n asma.. utk tempoh pemulihan skrg..aku kena berhati2 giler nk buat ape2...kalo x..tmbh sethn lg fisio..xsanggup aku..
kami sanggup skip lunch semata2 bergambar yer..jgn tertipu..2 bkn bilik kami..bilik 2 sgt mahal k.. bkn kelayakan kami duduk d c2..huhu


waktu untukberpisah kwn2..ari penutup..ari yg d tunggu2 oleh kami smue..terutamanya si min ni..nk g mkn mc d gak...die jeles sbb kami da g mkn dl ms dtg kt c2.. slmt dr kami 5 org yg muka suci murni tp sbnr nya..tuhan jek yg taw..haha

byk pict lg..tp mcm mls nk msk kn smue.. tp mmg kursus BTN tu byk menyedarkn kami smue..smpi aku yg jrg nangis 2..bila berckp kt dpn..suara da mcm nk nangis.. fasi aku ari 2.. en Jasmi yg sgt best bila menerangkan isu kemerdekaan dan perlembagaan malaysia.. dan dia xpnh mrh walaupn ade yg tido ari 2.. idup kump 3!!! huhuhu..

kita selalu menyatakan kita sangat syg kn negara kita MALAYSIA..tp adakah kita sbg rakyat MALAYSIA tahu sepenuhnya mengenai negara kita yg berdaulat?? menegak kn ideologi masing2 tanpa mengendahkan kesan ke atas bumi tercinta dan membiarkan penyangak2 d luar bertepuk tgn atas kehancuran negara yg d lakukan oleh rakyat nya sendiri?? lupa kah kita waktu kejatuhan kerajaan melayu melaka? dan berapa lama utk tanah kita merdeka dan memperolehi kedaulatannya? 400 thn lbh.. mahukah kita kembali semula ke zaman sewaktu maruah kita dipijak dan d perkecilkn.. berfikirlah kwn2 ku..ideologi yg membina bangsa..dan jgn jd kn ideologi memusnahkan negara..

Wednesday, 7 October 2009

saja2 gediks2







haha..poyo btl entry ni..ni sbb kepala agak mamai2 ckt..yela..br lps mengemas... sok pegi btn.. xjauh..dkt melaka.. btl2 dkt ngan kg ku..huhuhu..rmbt jia dah nmpk pjg.. asyik rmbt pendek mcm jantan je kn? so xnk menghampa kn ati ibu ku..ni la rmbt yg tlh d blow..mgkn kalo pjg lg ckt nk buat rebounding... so agak2 ok x?

Monday, 28 September 2009

raya oh raya..




skrg ni smue org sebuk duk cite waktu raya..sama la dgn aku..tp thn ni aku rs raya xmeriah..xtaw la sbb ape..mgkn aku rindu kn suasana waktu bdk2...dgn arwah apak..g collect duit raya..ziarah semua umah..sgt seronok...tp lame2..bila da beso...kebest an raya 2 da mcm krg bermakna.. dgn aku jth sakit sblm raya..cirit birit 3 hari...sbb mkn dkt laksa shack, jj cheras selatan..ms 2 g berbuka puasa...order nasi kerabu ayam percik..aku ingat kn aku jek sakit perut..rupe2 nya dgn akak aku pn sama...3 ari aku leh mkn roti jek...2 pn ckt jek leh msk tekak...perut aku yg kosong 2...buat kn aku lg lemah...blm baik cirit birit..kena demam dua ari sblm raya..suhu 39 c k... panas habis...mmg pose bln ni..mencabar fizikal aku sgt2...
ape2 pn...just wanna wish.."selamat hari raya aidil fitri" dan maaf sgt2 pd org2 yg mgkn pnh jia kasari atau terasa ati dlm keadaan jia sdr atau pn tidak..percaya la..jia mmg merindui kamu smue..dr zaman berlari bersama di SRK Jln Peel..meniti alam remaja di SMK Jln Cochrane..bertungkus lumus di Politeknik Ungku Omar..belajar menongkah arus pekerjaan di UKM dan meneruskan gelombang kerjaya di MQA skrg..sesungguhnya setiap detik dan minit..saat kita bergurau..bergaduh..dan bermesra..smue nya hanya utk kita belajar menghargai dan memahami persekitaran kita...salam sayang utk smue...

Tuesday, 1 September 2009

berbuka di rasamas..nyum nyum nyum..

ni pn pertama kali menjejak kan kaki ke restoran rasamas kt alamanda.. mula2 mcm saje nk usya2.. last2.. msk gak sbb tmpt lain da pnh n akak ku nk mkn nasi.. dah la al kisah permulaan kami di mid valley alik2 ke alamanda...nsb baik yg bwk keta kwn akak aku..kalo x...maleh aku nk bwk...alik2..xbeli pn brg nye...marah aku...nsb baik berbuka makan sodap..layanan pn bgs n dpt mknan sblm puasa..menu2 nya adalah....ten ten ten

kurma sorg 2 bijik.. lbh bwk blk.. bayo oo..

ayam percik yg sgt sodap..nyum nyum..

karipap yg sgt beso dan sdp..siap ada telur rebus dlm 2.. ade ke akak aku kate samosa..gelak gile kiteorg..last2 member dia nk bhn...tp dia pn tersilap ckp.. ade ke kate ketupat.. last2 aku ckp.. lemang je la sonang.. huhu
ade lg yg aku lupa snap gambo nye... ade puding dan air sirap selasih..tp knape aku rs air blackcurrant (btl ke aku eja ni??) sgt sdp... smpi xabis ayam 2..bwk blk umah..adik trs ngap.. 2 ketul beso 2 dia kate ckt.. bdn jek cekeding..cett...



JiA wear selendang???



haha..actually mmg pertama kali pki selendang ni..sblm ni mmg xpnh pki..sbb rasa mcm xreti n xsesuai dgn muka jia ni..huhuhu...last2 tibe2 terdetik masa nak klua smlm...dl pnh pki ms g kenduri tahlil pakcik ku..kena bahan minah arab la plak.. n mmg jia ni suka pki eye liner itam n kurang ckt pki maskara..so what dou you think.. elok pki slalu ke ataw mmg xsesuai dg muka ku ini... huhu hu

SeLaMat MeNyAmBuT BuLaN RaMaDhAn



salam ramadhan untuk semua.. maaf lambat sgt wish..sbb kekangan kerja dan waktu yg amat singkat..amat meletihkan..tambah gak bila adik n my sis mengambil vodafone n laptop..sgt membengangkan..sabo2..pose...d tambah jln federal yg bila balik je jem..jem je bila blk..huhuhu.. ape2 pn..moga2 ramadan kali ni akan membawa keberkatan kepada kita smue...

pst : ada seorg officer asyik pandang2 jeling2 pd ku..apsal..kdg2 sonyum2 lak...lariiii

Thursday, 20 August 2009

AMEK KO

haha..bkn amek ko..tp amek aku..pdn muke aku..2 hari aku xdtg rmi beno yg rindu..rindu nk bergaduh dgn aku..huhuhu..alkisahnya aku main la mengechet dgn member segangster aku kt cni..F bkn name sbnr..pompuan yer..kami slalu mengecet guna msn..da ngecet3...skali dia petik la ayat ni

F : ingat kn ko mc lg
J : sakit lg..tp aku dtg jugak
F : awat?
J : terasa da lame sgt cuti
F : ke rindu kt N...?
J : byk la ko.. (terkedu aku)
F : tanya la dia
J : xde kuasa nya aku nk tanya dia
F : xpe.. biar aku tanye
J : hahaha..aku cabo ko..huhu

jia ni mmg slumber...tp kalo libatkn org yg aku suka..haha..sgt mencabar..mau jd org yg plg syp kt malaysia....kwn ku yg aku ingat memain ni...mmg btl dia g tanya jejaka 2...siap cc kt aku lg..aku da ternganga mulut dah ni...mmg gile bdk ni..

F : Salam n..Ade org malu nk tanye..so dia suruh aku tnye ko..Ko rindu kat jia x???

dan sidia pn membls..

N:Rindu..dengan kau skali..

tp si n ni xreply kt aku..tp kt f...wuaa....mmg dasat ko...lg tmbh sakit aku ni...mula la f da merepek2...ngatakn n mmg suka kt aku...dan aku msh mengatakn x...smbl membebel kt aku..da org suka tp aku lak xsuka..bkn xsuka la akak f oii.... mslh nya bkn dia ckp kt aku kn... nsb baik da 2 ari xnmpk N...korg rs..sesuwai ke aku ngan N ni...aku rs siapa la aku ni...huihuh...n dia sgt pemalu..dgn pompuan kot...kalo stakat ckp mcm 2..aku xrs dia suka kt aku..huhu..ape aku tulis ni..

Tuesday, 18 August 2009

sakit trk sgt..

hye smue..kali ni jia taip entry ni smbl baring...xlarat rs nya..da dua hari sakit perut yg teramat sgt..demam..lelah..cirit birit...smua dtg serentak...smpi saat ni..perut ni msh terasa sakit..kalo lg sakit..mak abah nk anta g hospital...xmo la..



tp suspect keracunan..bkn mknan...tp kimia..sbb jia teman akak g outstation...bilik hotel yg kami duduk 2..msh berbau cat lg...mula2 dorg kate cr bilik lain la..tp sbb da penat kn..xpela..walaupn mmg da taw somput..

kesimpulannya..aku kena demam..lelah..sakit perut..slame 3 hari n yg plg trk ari selasa...aku mc 2 hari n hari ke 3 msh gigih bwk keta...kesannya msh wujud smpi skrg..sakit nya...

Tuesday, 11 August 2009

exam yg hampess...hahaha

wan(bj nike)..nuar (bj itam)

harini aku ada exam perkhidmatan...sgt kritikal aku minggu ni..dgn dateline nk sort benda2 keje (peg yg tut 2 srh buat) dgn buku pn aku xbukak..tgk kulit buku aku tido...tgk kulit aku tido..hehehe...so aku pn g la ke tmpt exam ku...di poli shah alam..kami la plg jauh tercampak kt cna..yg lain byk putrajaya, inspen dan sapura..huhu...so dsbb kn rmi yg dpt..5 org..so aku bwk la keta saga merah utk menampung 3 laki dan 2 perempuan...nk g sana mmg best..sbb ape?? sbb yg g smue batch aku n mmg klakar la..dgn gaduh la...dgn buat lawak la..dgn cool la..wataknya:



  1. wan - drver yg klakar dan slamber giler

  2. nuar - mamat klate yg cool abes..skali kalo da klua loghat smue gelak jek

  3. ikhsan & hana - plg muda n xleh berdekat..asyik gadoh jek..da la duk 1 opis..dkt2 jek..kiteorg slalu perli krg korg ni kawen lak..

  4. jia@aku?? - asyik tergelak jek..aku kalo naik keta dgn laki mmg malu2 ckt...

cr poli 2 satu hal..mmg bwk sgt berhati2..arap kn san dgn hana...gaduh jek..last2 nuar yg guide..huhu..tibe2 rs kami sgt close..n best nya batch aku ni..bdk laki mmg jaga kami mcm adik dia la..msk exam jek...bab b aku leh buat..smpi siap awl la... tp dorg kate yg ni dorg xyakin...msk jek exam c...waa....aku nk nangis...10 min aku blur...ssh wei korg...sape yg nk amek exam ni...study la byk2 bab arahan perbendaharaan..mmg tricky n ssh kt c2...time aku lak byk klua ni..perintah am msk bab a,c,d,g jek...ampes...ape2 pn,.,,tima kacih kt wan sbb blanja kiteorg mamam....hana xde...nk sgt trn kt mahkamah...last2 i sorg jek pompuan...aww...

pst...agak2 korg..korg da leh rs sape yg aku minat kt cni x..hehe

Kalau La Boleh..

mesti korg pernah terdetik dalam hati..kalau lah boleh...maybe ade yg pkr jd kaya ke..dpt makwe/pakwe encem/cun ke..dpt keta beso ke...mesti penah ada kn?? bg jia, kalau la boleh..nk jek sepak peg sorg 2..selama jia bekerja dlm badan berkanun ni..(2 thn di ukm,3 bln dcni) ni la pertama kali rs mcm 2..yela slame ni bekerja bawah peg laki..most probably sempoi n ade gak yg hancor..tp yg sorg ni..buat jia n other officemate rs menyampah yg amat..

ok la..aku n memberku bkn la exactly bwh ko..tp kiteorg tlg gak la..da la xckp terima kasih...lg mau jeling n muka mcm cilake..uit..da panas ni..mmg la mcm2 jd ms nk buat meeting 2..da la last minit..nk mkn..nk itu nk ini...korg byg kn aku da trn naik...lari sana lari sini nk siapkn keje dia..dr kul 8 smpi 10.30..ingat da cantik molek ok la..blm smpt duduk da srh aku print 150 buku unit aku..korg taw x nk print dpn blkg 2 da smpi kul 12.30 aku kt dlm bilik print yg sejuk gila babeng 2..2 pn xckp terima kasih..ptg 2 satu2 mslh jd..tp aku dgn member aku settle kn satu2...trn naik smpi da letih gile...ms aku trn sorg2 buat muka poyo...bila da ok...xckp thanks lg not even one..mcm siut kn?? 2 la peg melayu yg poyo duk kt gomen...kami PT2 ni taw keje kami...xpyh la nk buat muka..nk guna kuasa mcm kami ni xtaw buat keje..

golongan2 yg korg2 smue nmpk mcm rendah sgt ni...la yg byk buat keje..sng kn org mcm korg.. mmg aku pangkah habis la..da la mtk tlg org..belajar kt uia pn xmenjamin korg2 ni bgs n agama kuat...respek la other people..smpi skrg aku mmg rs mcm nk maki jek die ni...tp elek jia..spatutnya kempen budi bahasa 2 kena tuju kt pegawai2 tertinggi..sbb dorg really need it..ariyoss

Award from Anne (Adik ManeSS puNyer)









haha..tankiu2 adik maness..for a lovely award (aku ngajuk dgn kak shibam sbb dia xkasi..huhu) rasanya blog aku ni xlah sebest mn..but thanks again sbb ingat blog yg agak berhabuk lately ni..kesibukan melanda la..muahh2..

Friday, 31 July 2009

al - fatihah

untuk pengetahuan semua.. pak lang jia.. arwahyarham ghazali yang beralamat di tmn saga, ampang telah menghembuskan nafasnya pada 29 julai 2009 pada pukul 8.50 mlm. arwah telah terkena strok dan dimasukkan ke dalam unit rawatan rapi selama 2 hari sebelum menghembuskan nafasnya yang terakhir. dimohon kepada sesiapa yg menjengah kedalam blog jia dapat mensedekahkan al-fatihah kepada arwah.semoga rohnya bersemadi dengan aman. Al-fatihah..........


*dr dia kita dtg..dan kerna dia kita pulang*

padan muka

ok kisah ni terjadi pd ari ahad lps (26 jul 2009) ptg 2 kami (jia, sin, edlyn n iz) lepak2 la kt tasik permaisuri..korg taw yg kt tmn permainan 2.. ms kiteorg msk2 kt c2 mmg da byk keta.. so dpt la memparking d c2..ms sdp2 gosip n menambah dosa (hehe..) dtg la dlm 3 keta perdana... sorg kwn dia parking kt lot...2 lg mangkuk 2 park kt blkg keta org.. yg kami rs meluat n bengang pompuan2 yg mengeskort..da la mcm bdk2... xcukup zat..konon poyo la sbb klua dr keta perdana 2..ello...stakat menggedik dgn keta org..apadahal..at least aku ada keta sendiri..independant la wei...dah korg park kt blkg keta org..org 2 nk klua mcm mn.. member yg bijak pandai 2..kedpn kn keta dgn cara menolak keta 2..mcm ape r..menyusah kn keta org lain..

kiteorg tgk jek..msg2 da kate dah..jap lg mesti kena la..keta yg park dkt2 dgn dorg pn da klua.. bkn nk msk parking..leh lepak dgn muke2 semenggah..perut2 yg ala2 comei la sgt.. kt luar keta dia..kiteorg n org2 kt c2 berbulu jek tgk..br keta perdana..kalo keta bmw ke mercedes ke..ntah2 mau beso lubang idung 2..dlm xsmpi 15 min..ade la keta unser nk klua...btl2 dpn keta yg ko park 2..die leh terpacak buat bodoh jek..keta 2 da makin dkt ko leh nk cover macho muke..kami mmg da berbulu da...msg2 smua tgk..skali....BANG!!!!...langgar...mangkuk2 ni da nk caci2...unser 2 klua...n trs blah..mamat n minah sengal ni..konon2 nk tunjuk yg malaysia ni...mcm dorg yg buat undang2...mcm lagak samseng g kejar keta 2..yg xthn si gemuk ni berlari sungguh2..nk kejar...minah yg menggelabah ni pn nk kejar skali...tp aku rs mcm angin jek yg tolak dia..keding giler2....kiteorg mmg sokong unser 2 blah jek xbenti pn..sbb mangkuk2 yg xblaja ni...ape korg pkr..kalo die buat report pn..da tentu ko slh...

stakat perdana yg ntah2 bln2 byr utang lg 2...korg da berlagak..awek da la..ishh...mls nk ckp.. mangkuk2 ni smue..naik keta g kejar unser 2... n korg nk taw...kami semua yg kt parking tasik permaisuri smue nye sorak n ckp pdn muka kau..menggelabah abis...

Sunday, 26 July 2009

1 youth 1 nation carnival..

karnival ni diadakan sempena dgn hari belia benci dadah dan penganjur cube utk pecahkan rekod malaysia..pengumpulan kelab2 keta plg byk di malaysia..so smue kelab xksh keta ape2 pn berkumpul dr pg smpi ptg..mmg full la carpark stadium bukit jalil 2 dgn deretan keta2 dan mcm2 ragam..dgn masing2 dgn kelab masing2...mmg meriah..jia just follow my sis dgn geng2 dia..im just being pemerhati..ade byk cacat merba nye..hope penganjur buat lbh bgs...sbb kalo mcm ni gaya nya...kalo buat event mcm ni...xde org nk trt serta..peserta terbiar..dah park keta byk2..lps 2 buat ape??? mmg byk event yg dorg rancang..tp..mcm biasa2 jek..rmi gak la kelab2 lain ckp..ni aje?? buang masa namenya..hopefully penganjur ubah ye.,jd kn ia lbh menarik...

mcm siut....

manusia...bl dia kt atas..slalu lupe nk berterima kasih pd org bwh yg nk tonggang terbalik smate2 nk buat sesuatu keje..smpi xsempat mkn.. kami xmtk byk.. just say thanks..bkn nye nk srh korg puji melambung2.. mmg mula2 2 smooth jek keje yg d buat..walaupn keje 2 last minutes..ptg ni nk meeting pg br bg taw..still buat jugak..sbb taw kite ni kuli..da siap atur kan..mn la nk taw kn.. tiba2 satu satu masalah jadi..bilik meeting ade org guna..internet xde..aku ni siap trn naik tingkat..settel kn 1 per satu.. walaupn aku taw itu slh aku.. aku naik trn.,sbb nk settlekn..maybe aku yg slh kn?? tp taw x ape yg aku dpt??? sindiran n jelingan..n aku amat arap kn opismate aku utk backup aku..tp mcm...SIUT.. xajak aku mkn skali..malah smua mcm buat bodoh la..aku yg kena angkat beg laptop..LCD..broadband..mcm rs kena panah taw x..aku diam jek.. tp dlm ati aku..rs sedih sgt.. bkn aku tgl kn mcm 2...aku btl kn 1 per 1 taw.,.manusia,..bl ok..puji melambung2...bila buat slh skali..trs tendang mcm 2 jek..aku diam jek...tp muka aku totally da bertukar..dlm ati aku tuhan jek la yg taw..xpela..waktu ni aku kt bwh,.korg buat mcm ni..ari korg nnt akan ade..what come around goes around..sape yg buat the boss is always right..aku suntut krg..ishh....

Monday, 20 July 2009

mcm2 bau..

lps da syahdu syahdan ni.. tuan punya blog menaip entry ni smbl memicit kepala yg makin lama makin berdenyut..da la pg td dah spoil mood diriku.. sape la akak2 (atau bhs kaso..makcik2) yg dah taw tandas 2 berkongsi..leh lak memerut smbl klua gas durian.. kalo bau 2 ilang gak ms korg da flush..xpe la gak.. 2 jam tandas 2 berbau..xrela i.. sgp trn tgkt lain utk menunaikn hajat k.. da mara2 psl 2.. lps lunch lak..blh la 1 hamba allah ni.. buat air.. xde la mare kalo nk bancuh air.. sbb 2 hak korg la kn?? tp yg xsronok nya..ko bancuh kopi tongkat ali.. ko taw x betapa tengik nye bau kopi 2..nsb baik xde org preknen ke ape ke kt c2..eee... ade yg mkn dgn kasut coklat i yg tinggi ni.. wahai laki... korg 2 still muda da pulun ayor cenggitu.. nk kate da kawen..idok la mike tgk..eee...xsuke2 la...entry ni d tamat kn dgn gaya memegang kepala... nsb baik lg 30 min i nk blk...cepat2 la 4.30 ni...

my beloved frens

Maaf lmbt baca komen2 kwn2 ku yg aku sgt2 sygi..
Rasa mcm nk nangis jek (sbnrnya da kluar airmata) ms baca komen2..terutama kak lija n kak shibam.. komen kak lija buatkn jia sedih sgt2.. bkn sbb kecewa..tp rs d hargai.. komen kak shibam buatkn jia bermuhasabah diri.. Alhamdulillah.. dun worry all my frens.. kt cni dpt kwn2 yg slalu ingat mengingati soal kewajipan ni.. komen anne dgn lin… buat geram jek..huhu..xdela.. sbnr nya.. I really miss all of u.. a lot.. waktu byk sgt mslh 2..trase mcm terpinggir sbb xde sorg pn bgtaw.. tp mgkn terlupa ataw nk surprise ke.. its ok guy.. so hope we can see each other soon..

Wednesday, 15 July 2009

sorry guys and girl

buat kwn2 smue..maaf psl entry pendek sblm ni.. i got some probs yg kdg2 rs mcm letih ari2 mau pikul.. bkn tekanan dari kerja skrg.. cume faktor kepenatan ms pegi dan balik.. tambah dgn sgale mcm ubat yg perlu aku mkn akhir2 ni.. (thn sakit, migrain,selsema,gastrik, alahan n what so ever) menambahkan emosi lg xmenentu.. dgn org d sekeliling mempertikai n mempersoalkn thp kemampuan terutamanya dr segi kewangan and diri.. buatkan makin ari makin aku trase seolah2 aku melangkah tanpa kekuatan d sekeliling.. dl rs nya xmcm ni.. org nk ckp ape ckp la.. aku jenis xksh., kalo aku slh aku akan perbaiki.. sbb aku ade kekuatan dr org2 yg terdekat dgn aku yg blh buatkn aku mmp lawan smule..

tp bila da kebykkan org yg terdekat pn "bang" aku.. jd aku rs makin tertekan.. emosi jd xstabil.. n kdg2 aku blh nangis tanpa sbb.. mengelamun ms drive..toksah la cite..da slalu.. byk kali nk accident.. blh jd pemarah dan ketawa dalam waktu yg sama.. tuhan..aku sungguh desperate utk bangkit smule.. bangkit dr kesakitan.. xmo ubat2 yg hanya menambahkn lg keresahan n kesakitan.. i have 2 control myself.. need space n support from people that i love.. tampar lah aku.. bangkit dr "khayalan".. this not me.. i want 2 be my old me...

Tuesday, 14 July 2009

congrats to u kak..

i gues i'm da last person know that happiest thing that happen 2 kak shibam.. tahniah sgt2.. impian da terlaksana.. tp sedih la.. mmg jarak da pisah kn kita smue kn?? so sad.. xsape pn bgtaw.. bahgia utk smue kt sana..

*btl kate seseorg.. walau sebaik atau serapat mana kita dgn seseorg.. bila da berjauhan.. secara xlgsg akan menjauhkn ati msg2.. :(

buku lali ku..



first of all.. maaf sbb lame da xupdate blog ni..kekangan waktu dan bdn yg slalu penat membantutkan diri untuk menaip sesuatu..bkn jarak antara pj dan cheras 2 jauh.. tp d sbb kan jem yg slalu xd jangka yg meragut kekuatan sikit demi sikit..
knape dgn pict ni.. ni la musibah yg d terima minggu lps.. buku lali kaki bengkak d sbb kn terjatuh lalu tertwist ankle..sakit nya xleh nk d ckp kn la.. dah la ati sakit..lutu sakit la ni ankle lak..sakit smue tahan sendiri..
ati sakit bl org walau pn dlm nada yg lawak tapi merendah2 kemampuan diri.. tambah lg lutut yg sakit sbb injured dl.. dan sakit tulang belakang yg makin mencengkam.. hati makin terasa dan melankolik... kalau aku sakit..hanya aku dan aku yg akan merawat..tiada yg lain yg akan membantu..
peace.. :(

Friday, 3 July 2009

dgr la smue...d persembah kn..mohd rafiq

ye kwn2 bloggers smue..d perkenalkn muhammad rafiq bin mohd radzi.. sblm2 ni entry ade cite psl abg nye.. dak didie kn.. ni la permata hati yg br.. muka dia sebijik mcm adie ms klua 2.. tp kulit die gelap ckt..berbaloi la..walaupn maklang kena speed trap ms nk blk keje..mata dia beso... comei jek..mak bg mcm2 nama..die buat dek jek..bile name rafiq dia bukak mata beso2.. so cute.. oh ye.. berat dia 3.95 kg.. akak aku kate.,.trase ms pegang dia.. syg ank buah mak lang ni..

ni la ibu dia.. my sister in law.. utk kelahiran yg kedua..msh kena buat pembedahan jugak..sm mcm adie..msh nk lahirkan 2..mmg ssh..kak lela sakit dr kul 5 ptg...tp xleh klua kn lg,,smpi la pkl 1 pg br dia selamat melahirkan apiq.. mak kate ya allah..sakit nye.. sgt brani...tabik spring to all mother out there...




Thursday, 2 July 2009

ne no ne no ne no



hehe....saje jek entry 2... blk2 dr opis...akak ku mengatakn kaki dia sakit sgt... die rs muscle kt peha dia da terkoyak ckt.. sbg adik yg sgt baik ati...hehehe... punya la rmi org kt c2...tunggu punye tunggu msk la akak ku n mak ku..aku?? mls nk msk.. duk la bc majalah kt c2.. doktor kata kt akak..mmg muscle ade terkoyak,,n akak aku kena rehat 2 minggu..hehe...mak lak bising2..sorg kena tiap2 bln fisio..sorg muscle terkoyak,.,,hehehe ampun ibuku... da la mak aku n aku memain kt luar klinik 2..

Tuesday, 30 June 2009

Madah pagi edisi 2 (doa dr seorg atau bakal isteri)

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yang telah ku buat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insanYa Allah

Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya

Sekiranya………..
suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu?
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Tetapi Ya Allah…………
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlan aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaan Mu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu..
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya..
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan..
Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan keadaanya

Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya
keluar dari terus terlena

Ya Allah..
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap membuat keputusan..
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri..
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu

Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmat Mu Ya Allah
sesungguhnya..
Aku lemah tanpa petunjukMu..
Aku buta tanpa bimbinganMu..
Aku cacat tanpa hidayahMu..
Aku hina tanpa RahmatMu..

Ya AllahKuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha

Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yang kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu

Ya Allah Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihiIsteri yang soleha
Isteri yang sentiasa dihati
Amin, amin Ya Rabbal Allamin..


-Untuk yang bergelar dan bakal bergelar isteri...
Semoga kita menjadi isteri solehah..
Penyejuk hati sang suami...
Dipanjatkan doa pada Illahi..
Agar kita dapat merasai nikmat menjadi seorang isteri yang dicintai lagi dikasihi suami...
insyaAllah...-


Love starts from eyes..
grows with drimz..
and end with tears..
but Ukhwah starts with a smile..
grows with an understanding and..
everlasting in Jannah...Ameen

Madah untuk waktu pagi..edisi 1

DOA UNTUK ORG YG DITINGGALKAN…

Ya Allah Ya Tuhanku,
Seandainya dia menjadi milikku, tercipta untukku,
Dekatkanlah dia padaku, satukanlah hatinya dan hatiku,
Tetapkanlah kemesraan antara kami,
Agar kebahagiaan ini abadi…

Ya Allah Ya Tuhanku ,
Seandainya telah Kau takdirkan dia bukan milikku,
Bawalah dia JAUH dr pandanganku dan peliharalah diriku dari KEKECEWAAN…

Ya Allah Ya Tuhanku,
Berikanlah diriku kekuatan melontarkan bayangannya ke dada langit,
Agarku rasa bahagia walaupun TANPA dirinya,
Gantikanlah yang telah HILANG, tumbuhkanlah kembali yang telah PATAH,
Meskipun TAK SAMA dengan dirinya…

Seandainya dia datang menemuiku,
Cinta itu adalah cinta sejati dan satu,
Seandainya dia tidak datang menemuiku, Anggaplah cinta itu TIDAK WUJUD dari awal lagi..

*kredit 2 caca for a luvly doa

Monday, 29 June 2009

award from adikk manesss


first of all, berjuta2 trima kaceh pd org yg nk g btn nnt..cik anne...huhu..bersemangat die srh amek award ni..tp jumpe aku xmo ek..nk kena babap ni..
Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta / hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya :
1. saya seorg yg gile karaoke..xcaya tanya pd kak shibam n blogger yg lain..kire sore agak2 sodap la..hehe
2. slalunya org yg cite pd sy gosip2 ni..bkn nye sy..so..cite 2 yg dtg cr saya..
3. saya seorg yg gile2 n blh trime nasihat dr org lain..xcayo tanyo la kak shibam..sobab die jek suke mara2 sy..hehehe
4. seorg yg suka pendam perasaan..hanya segelintir org yg sy btl2 caya br sy cite..
5. blh msk dgn smue org...hatta org 2 org yg plg buat sy nyampah gilerss..tp sy msh ckp baik2 dgn die..tp AWAS nye..bkn pd org yg sy benci..mcm si gile kt tmpt kt shibam 2...
6. BLUR...itu slalu terjadi...bile waktu mau blk ataw mau rehat..hehe
7. org yg blh d percayai..
8. pemurah dengan senyuman..
9. slalu kata ya kalo org perlukn pertolongan..
10. cool org nyer...jrg mara...

Sunday, 21 June 2009

Lagu 1-2-3-4 (Aris Ariwatan)

Satu... kasih nan abadi
Tiada tandingi dia yang satu
Dua... sayang berpanjangan
Membawa ke syurga kasihnya ibu
Tiga... lapar dan dahaga
Rela berpayahan setianya ayah
Empat... mudah kau ketemu
Berhati selalu beza antara
Kasih dan kekasih

Ulang *

Ibu kuingat dahulu
Menyisir rambut ku kemas selalu
Ayah menghantar ke sekolah
Bergunalah ilmu bila dewasa

Sayang dengar lagu ini
Untuk kau sandarkan buat pedoman
Jangan manis terus ditelan
Pahit terus dibuang... itu bidalan
Harus kau renungkan


Andai kau peroleh bahagia
Ingat itu bukan
Untuk selamanya
Andai kau dalam sengsara
Ingat itu bukan
Untuk selamanya
Hidup ini sementara (ulang 2x)


Sudirman - Ayah dan Ibu

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan Matahari
Ahai...

Yang dikurniakan dari IlahiAhai...
Ayah dan ibu lahMesti dihormati
Ayah dan ibuWali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat

Ahai...B
agilah tunjuk ajar dan
Nasihat Supaya hidup kita akan selamat

ni la tmpt keje br ku..




muke sengal sbb abis kn keje cpt2 pas 2 xtaw nk buat ape
hai smue..terutama nya kwn gangster ku d ukm si anne..yg xabis2 tanye psl tmpt aku..kt cni la partition aku..aku amek pict senget..sbb time 2 ade pegawai, "abg mawi" lalu..tgk aku mcm pelik lak apsal amek gambo partition..huhu..oh ye,.sape abg mawi 2..len kali la cite..hehe..ok..mgkn kt komputer ni or pict ni xnmpk luas..tp aku leh buat main2 tolak2 krusi kt c2..beso..tp sunyi ckt..xmcm kt ukm..tp bila smpi ari jumaat..mmg kt tmpt aku ni akn gile2...sbb jumaat ari yg sgt bz,,dan isnin ari yg sengal..huhu..kat cni aku da ade "permandangan indah"..byk yg aku cipta ayat bila kt cni..so bdk2 yg msk sm intake dgn aku..taw la ape mksd permandangan indah 2.. ari 2 ms aku sebuk dgn pc gabaq aku 2 (aku duk kt partition dpn...jd org lalu lalang aku xnmpk..sbb aku membelakangkn dorg..huhu..ni la ssh kalo meja pc lain..meja biasa lain..) tiba2 dia pgl "jia"..aku trs toleh...sapo la pgl aku ni..skali dia senyum..alamak aii..cayo aku..utk makluman..dia ni slalu senyum jek..kalo nk dgr suara dia..sgt3 ssh..ni mesti sbb aku start tgr dia..terserempak dgn dia..senyum kt dia..hahaha...sudah..abes aku..


Friday, 19 June 2009

selamat hari ayah



hari ni nk ucap kn for all daddy...father..abah..ayah..in the whole world..happy father day..terutama pada abah ku..ab razak katon..thanks for everything ..maybe ur can't be the best father in the whole world..but you be the best for us..
sempena hari ayah ni.. aku nk describe ckt psl ayah aku..masa kecik2 dl..kami sgt takut kn ayah kami.. bila mata dia da besar, kami smue jd mcm tikus..sbb taw ade yg xkena kt mata abah.. kalau kami pergi ke mana2..ke psr raya.. kami xpnh main kejar2 ataw lari2..sbb balik nnt teruk kami kena cubit..kami akan stick pd troli..kalo ade benda yg kami nk..kami akan tanya "mak..abah..da lame xmkn 2" atau pn "xpnh rs benda 2..kwn org kate sdp..mak dia belikan ari 2" kalo abah xbg.. kami xkn merengek2 nk.. sbb kalo buat muka pn kami akan kena ms kt keta dl.. abah mmg sgt garang ms kami kecik2.. putih ckp dia..putih la..xkn ada tukar..
masa utk bermain terhad smpi pkl 7 mlm..kalo kami lmbt..kami akan didenda duk kt luar..kena pukul..kayu..hanger..kolam..kami da biasa..da kebal..kami slalu akan simpan dendam..tgk la..itu slalu jd ayat kami..abah mmg mcm 2..xsyg kami..jd bila arwah apak (datuk belah mak) meninggal..saya slalu rs lps ni xde org syg lg..sy simpan smue kesedihan sy..sy jd pemarah..sy buli org lain sbb sy slalu rs sy d "buli" oleh ayah..
smpi la sy da besar..sy msk poli..sy plh jauh2..sbb sy xnk dkt dgn keluarga saya..terutamanya abah saya..tp bl dkt sana..br sy sdr sbnrnya abah syg pd sy..setiap minggu abah sy telefon.. tanya khabar..dah mkn ke blm..sbb ms awal2 sy kt sn..sy slalu demam..demam pjg lak 2..lps 2 sy slalu skip mkn..kdg2 sy mkn meggi jek slalu..sbb duit kt tgn sy ade 3 ringgit..tp lg sminggu br mak msk kn duit..sy simpan jek smue keperitan sy kt sana..tp abah slalu dpt rasa..bila abah taw saya ada duit byk 2 jek..abah marah sgt2..knapa sy xmintak..tp sy taw yg waktu 2 keadaan agak ssh ckt..kami kembali ke zaman ms kecik2..abah dah bersara..mak jek yg keje..tiap2 mak msk kn 200..bg sy da byk..tp kt sana msh xcukup..tp abah msk kn 100 dlm akaun sy..waktu tu sy rs sedih sgt..sy slalu rasa abah ketepikan sy..tp waktu 2 keadaan yg tentukn..
sy taw abah cuma nk didik dan disiplin kn kami..cuma ms muda..sy terpkr kenapa abah xgunakn cara yg lain..tp itulah abah saya..itu cara dan prinsip dia..walau segarang mana abah..abah slalu pentingkan anak2..sanggup pinjam smate2 nk bg kami mkn adik bradik..kami xpnh xmkn walaupn waktu 2 abah cuma mampu beli mee segera..tp skrg abah xsegarang yg dulu.. mungkin faktor usia.. abah msh membantu dr segi kewangan pd saya..sbb kewangan sy msh xstabil..adik2 yg lain slalu kata sy anak manja abah..sbb abah slalu bantu sy kalo saya ssh..abah xtanya pd adik2 yg lain..abah kata sy pandai amik ati abah..tp ati2 yg lain gak..sbb sy adalah kontra abah..abah cepat mara..tp sy tak..abah sgt sensitif dan mudah tunjuk kn tak puas ati..tp sy lbh kepada pendam..sy adalah jelmaan sifat emak..tp persamaan kami..kami mudah sejuk..peramah..kelakar..dan kami tidak berkira..yg penting kami slalu kelam kabut..dan xnk ngaku slh kami..mesti nk kona tempat lain..hehe
maaf sbb entry kali ni pjg sgt..tp ni la entry khas utk abah sy..walau apa pun sifat negatif yg ada pada abah..tp sy taw..abah sgt syg kn kami sekeluarga..sy taw abah terasa bila org sekeliling berkata mcm2 pd abah..tp sy slalu ada d sblh abah..mereka tak tau apa yg kita lalui slame ni..bg sy abah msh ketua yg hebat..ketegasan abah mengajar kami erti disiplin dan usaha ape yg kami ingin hajati..slmt hari bapa dan terima kasih atas segalanya..dan kesetian abah pada perkahwinan dan emak..sgt sy kagumi..

Sunday, 14 June 2009

it was not fair..

knape byk insan yang melyn org lain hanya di sbb kn rupa paras sahaja...kalau seorg perempuan atau lelaki yang rupa paras nye agak kureng...org lain treat mcm dorg ni xde perasaan ataw bkn manusia..im not talking about me..walaupn ade la dl..trime gak keadaan ni smpi satu thp aku dah lali trime keadaan aku kena hina ke ape ke..im just doing my thing..n kalo nk d kire thp sindir, hina or whatever..da lbh thp nanah dah hati ni... yg lg aku mare..kalo org yg ngate aku 2 encem or rebutan ramai..xpela..ni x..sng cite org ckp muka jambatan xsiap..pas 2 ade ati nk kejar org yg cantik..konon2 die ni muka mcm ala2 awal ke rosyam noor ke..knape aku mare sgt??



aku ade sorg kwn..so knl dr club keta yg akak aku msk..jumpe dua kali n then trs sekepala..kwn aku ni perempuan yg biasa2 jek..dr segi dress up, percakapan..mmg gile mcm aku n akak aku la..ms dia mula2 msk club ni..org mcm lyn xlyn...bila dia da bwk kwn..kwn die ni lak cun..pandai gaya..tibe2 kwn aku ni jd perhatian..tp bkn sbb dia..sbb mangkuk2 laki yg prasan diri encem sgt duk bertanya psl kwn dia 2..member aku ni jenis mkn dlm wei..aku taw kdg2 sedih jek muka dia..mmg serious la..aku mare sbb org yg nk mcm ni..mmg nk ngejar perempuan2 yg br msk n cantik..tp mslh nya masing2 mmg kalo aku tunjuk kn gambo mcm jambatan xsiap..ade ati nk tanya ms akak aku dl msk..dia ni lawa ke x?? tolong la korg2 ni..ni yg buat org nk klua dr club sbb prangai2 poyo ni..treat la people sm adil..accept tanpa ada batasan..aku sekdr pemerhati jek..tgk riak2 manusia mcm ni..kdg2 xpkr ke..knape pompuan yg korg kejar 2..kalo korg tanye nk no fon..dia ckp amik la kt kwn..mksdnye die xinterested dgn korg...tp 1 jek la wahai kwn kpd kwn aku ni..bila korg da jd perhatian kt c2..org smue nk jeck2 korg..ajak g minum la ape la..korg sgp trs blah n tgl kn kwn ko 2 mcm 2 jek..sdg kn ko dtg dgn die 2..nsb baik la bukan aku yg kena..kalo x..mau aku waacaaa....blh putus kwn la..cian kwn aku 2..

to men or women...respect gak la kalo insan 2 lain ckt ataw xbrape encem@cantik..mgkn luaran kureng tp dlman jd teman yg plg baik..drpd insan2 yg konon2 terpilih n terhangat d psrn ni..luar jek cantik..tp dlman ati busuk mcm sampah...kite same jek la kwn..walau kita beso..kurus...pendek..tinggi..bantut..atau ape sj..kate 1 malaysia..set our mind first... caww......

Thursday, 11 June 2009

akak ku drive ke kl

first of all, akak aku da pass jpj dan dpt lesen smlm... sronok gile die 2..2 thn br dpt lesen...usaha yg tak sia2.. slame tempoh dir nk dptkn P tu, aku jd guru driving die.. paksa die bwk g tmn la.. g mapley la.. aku jek yg brani naik.. yg lain xbrani kot...xpe..aku phm mcm mn rsnya bl org xyakin dgn kite..lbh2 lg ms br2 bwk keta..aku la jd supporter die ari2.. pas 2 mlm td die kate die nk drive ke opis..yakni kl la.. siap ajak mak aku g skali.. tp mak aku kate ade hal dgn ayah aku...so akak aku yg semangat ni..berkobar2 nk tido awl..aku lyn kn aje..

so bila pg ni tiba2 minah ni ckp xrase die ni tergopoh gapah la ape la.. tp aku ckp kt akak aku..mmg la ade rush ckt tp kalo die da brani..why not die bawak jek..kalo takut bwk la slow2.. mak aku lak last minit nk ikut akak aku..so aku tanya la..so mak..what's up..cewahh..hehe..rupe2 nya adik aku dpt politeknik shah alam..bgs la..tp xbgs nye akak2 die da plan baik punye..haha..back 2 da story..nk bg support punya psl aku klua la kul 6.30..amek ko..kul 7 aku da melopong kt parking...waaa....tp aku call my mum..katne..die kate kt kl sentral..ha??mn ade lalu kt kl sentral kalo nk g opis mak aku..rupe2 nya mak aku slh ckp daa...dkt dataran merdeka..cess..sabo jela mak aku ni..so kire ok la 2..xde la slow sgt2..nsb baik cuti sek skrg ni..nnt da blk mesti byk cite akak aku ni..huhu..

Tuesday, 9 June 2009

jia SUKE die ke?? yeewwww...

ha...knape aku guna ayat ni..ade kah org mcm aku xleh suka pd org yg encem or tampan bergaya org whatever la..common la..SUKA 2 luas maknenya..suka tgk die senyum..suka tgk rmbt..suka tgk dress up dan sbg nya la,..manusia..manusia...skrg ni..bdk2 cni tgh mengorek sape yg JIA suke or minat 2..bahaya2..ms geng aku tgh nk teka2... ade la name yg dorg sebut 2 btl... tp bile aku tgk tibe2 ade kepala yg dok dkt dgn geng aku(kami di auditorium..di dpn n org ni d blkg...) dgn mata yg melilau2..nmpk sgt taktik nk mendgr..aku cepat2 kona sana sini..coii btl..

jd utk minggu2 akn dtg aku arus berhati2..aku xksh pn kalo org nk taw atau dah taw..tp kt cni..byk2 mulut puaka ckt..dgn geng cocok nye ade..geng kipas kuat..geng tikam blkg..jd aku n geng aku ni hrs bersedia..haiyaa....hehe..n yg lbh haruk nye..org yg aku suka tgk ni rmi peminat nya..kecoh la dorg ni.. aku pn xslalu tgr die.. sbb die jenis byk senyum dr ckp.. lemah aku.. ape2 pn..aku da sedia..kalo dorg nk serang aku....waaacccaaa.....haha

Saturday, 6 June 2009

lirik minggu ni..

dah lame aku xbuat entry psl lirik minggu ini kn? so ni lirik yang aku choose untuk minggu ni.. kalo ade sape2 perasan, lagu ni adelah soundtrack dlm drama cinta utk ain yg pnh tayangkn dlm tv3.. sgt ssh aku cr tajuk n lagu ni..lagu nye korg leh dgr kt blog aku..lagu yg pertama 2..aku plh sbb dia puitis n note lagu die buat aku touching..keep it up rama band..lirik n lagu yg sgh best..ape kate korg?? minat masing2 lain2 kn? so komen.. supaya jia leh pilih lagu yg lbh best lg... daa...

Lirik Saat Saat Terindah - Rama Band

Saat kau hadir dalam hidupku terasa indah
hanya bayangmu menyentuh jiwa temani sepi
kini semua cintamu tlah pergi
meninggalkan diriku dalam kehampaan
sendiri

Waktu trus berjalan dan memberi
perih di hati
hanya rindu yang aku dapatkan bukan cintamu
kini baru aku sadari
kau bgtu berarti di dalam hidupku ini

Saat - saat yang indah saat masih bersamamu
waktu kita berdua dan mewarnai dunia
semua yg tlah berlalu kini teringat lagi
kini terkenang lagiku ingin kembali
ku ingin kembali
Hanya rindu yg aku dapatkan bukan cintamu
meski kini kau tak mencintai diriku lagi
kini baru aku sadari
kau bgtu berarti di dalam hidupku ini

Tuesday, 2 June 2009

knape ye???

ok..knape entry kali ni tajuk 2??? lately aku dpt rs mcm bahang or hangat la..dkt opis lame aku dl.. why kakak2 ku..dgr da byk mslh?? gaduh..xpuas ati..dgn si polan n si polan... rs mcm xsronok la.. sbb aku taw environment kite dl sgt ceria.. walaupn kena tanggung kerja org lain.. buat keje yg bkn bidang tugas kite.. tp ape2 pn kite still happy with each other.. sbb 2 aku rindu banget sama kamoo smue..

kt opis br suasana ok..not so happening mcm opis dl...tp ok..dkt dgn prof zita..dkt dgn dato'.keje pn da trase bahangnye..tp sbb 2 mmg bidang tugas aku n aku yg choose..im quiet happy with my life..n aku leh smpi umah kul 5.30..rupanya umah aku lg dkt dgn pj..

so akak2 aku.. im asking u again.. what happen in ukm??? tell me..tell me...

saya tepon dia..huhu

dia?? sape?? siapa gerangan laki itu.. haha...poyo jek ayat 2.. khamis lps.. 28 Mei 2009 pg 2 aku ber ym dgn si que ni.. opis aku block ym ms opis hour.. ingat aku xde sumber lain nk chat..hehe.. tp blogger xblock lak..pelik aku..ok2..back 2 story..last2 terpetik psl cite mr. a.. buat kengkwn ku d ukm dl?? msh ingat mr. a ni??huhu..aku tanye la kt si mr. q ni..ade x die jumpe mr. a aku ni..die kate ape?? kutuk2 aku ke sbb dgn brani n konfiden nya amik no die la..mn la taw kalo die kate pompuan xtaw malu ke ape ke..mau aku bom keta wira itam 2..huhuhu..

que kate die ade tanya..ape yg dia tanya,..biarlah rahsia..huhuhu..tibe2 aku rs mcm nk call la.. dr kul 4 ptg yer..aku call die kul 9 mlm...5 jam 2 aku punyer gabra yg teramat2...smpi nk putus nyawa aku..sore die sore jantan la..huhu..ape yg kami borak??hahaha...secret..daaa....

Monday, 1 June 2009

dek b kawen..

yuhu..so sori yek..aku lmbt upload entry ni sbb kesihatan aku yg xmengizinkn..n mood aku yg terbang melayang d sbb kn mangkuk2 yg kalo blh aku nk hapus trs dr otak n pemikiran aku(kalo blh alangkah bestnya..hahaha)ok..back 2 da entry..kwn sek aku yg bernama azizul a.k.a dek-b..aku pn da lupe psl ape pgl mcm 2..dah pn berkawen..dorg kate dgn junior kami dl..aku ni da la jln pn xbrape ingat..ni kn pula nk ingat org..so aku mcm biasa la dpt taw btl2 punye last minute..seari sblm..mksd nya..ari sabtu aku dpt taw..2 pn mlm..sbb sok dia nk sanding..oh ye..die sanding 24 Mei 2004..jd mcm rmi jek nk g kn..sib baik bapak aku blk kg..

tgh sronok2 nk g jumpe geng2 lame..br aku prasan..beg duit aku tgl kt opis..ic n lesen xde..huhuhu..mmg ari 2 aku brani mati la..dpt jumpe kwn2 lame..kire berbaloi aku g..berbaloi2..huhuhu.. sbb kami da xjumpe 5 6 thn..ade yg 7 thn gak..last2 dpt gak jumpe.. ade yg dl kurus skrg da gemuk.. ade yg dl gemuk skrg da kurus.. ade yg xubah mcm 2 gak..(jgn tanye..ade yg kena tembak nnt..huhuhu) ni aku ade upload kn antara pict2 yg hadir ari 2..tp yg aku pelik..yg otai2..yg gangster2 yg kawen dl..dl bonzer..skrg dek b.,.muka yg baik2 ni xkawen2 lg.. byk duit korg ek..hehehe..
berdiri dr kiri : faiza, ary,alin,nawal,nik n jia
duduk dr kiri : (alamak aku luper la),sheela n apiez..


dari kiri pejal, alin, kakak (dyana), nik, me,nawal,adik(azren),amir n azrena..


kredit 2 mr azmir PoOL0T

second edition