cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Tak Perlu..

Wednesday 28 December 2011

Tak Perlu..


A: awk, jom jumpa..
B : ala.. nak jumpa ke..
A: kenapa? saya ikhlas nak kenal ngan awak.. bla.. bla.. bla..
B: ok.. kita jumpa minggu depan..

*lepas jumpa*

B : hai awk, lama tak dengar ce

rita awk..
A: oh awak, ermm.. sibuk sikit la awk..
B:oo yeke (dalam hati : sebelum ni sehari nak sms sampai 20 jam) kita tengok wayang kulit esok nak tak?
A : tak boleh la awak.. tayar kita pancit (dalam hati :pancit sampai tahun depan.. huhu)
B : mentang-mentang la saya macam ni macam tu mesti awak tak nak kawan saya la.. sampai hati awk bla..bla..bla dan drama pun b
ermula..... (mood down)

tipu la kalau kata tak pernah alami.. tak banyak sekali mesti pernah.. walaupun dalam hati(kau fikir kau hot.. hensem sangat) perasaan ala-ala kena reject ni buatkan orang yang kuat pun boleh lemah lutut..

bagi C.J, pertama sekali.. jangan rasa rendah diri dengan diri anda dengan kata aku gemuk, aku tak cantik, segan, malu dan sewaktu dengannya.. kalau kita dah rasa diri kita di tahap yang bawah macam tu, siapa lagi yang akan pandang tinggi pada kita?? kadang-kadang orang yang lagi besar, lagi teruk dah kawin.. kn?

(ok tang sini C.J sedih.. T_T )

be proud to who you are.. kalau nak kurus jangan sebab nak cari pasangan.. nanti dapat yang tak hargai usaha kita tu, dah makan hati pegi lak makan banyak-banyak lagi.. *pengalaman aku lagi..ciss* bagi CJ kita tak rugi satu pun kalau pasangan kita tinggalkan sebab rupa kita. sebab tak ada siapa boleh jamin rupa yang cantik tu boleh bertahan hatta 5 minit pun.. anggap mereka yang rugi sebab lepaskan
kita..

so kawan-kawan comel ku..
stop being so down and say a bad thing about yourself..
you are beautiful too..
stop wasting your tear..
we can be happy to bebey...


nota kaki : oh sedapnya kalau dapat makan aiskrim sekarang ni.. hehe

5 comments:

duniaanita74.blogspot.com said...

jia..betul tu...biar yg nak kenal tu iklas dan terima kita seadanya..bila rupa paras jadi ukuran,bila kita dah tua..mahi dia cari yg lain...biar muka hodoh janji hati cantik,tak perlu kurus nak cari pasangan,niat nak kurus untuk kesihatan ok...lagi satu jujur dalam perhubungan....cakap terus terang yg kita ne comel lagi cute...kak ita biasa dah kena mcm tu...sabar ya..yg comel dan cute ne banyak peminat tau...

Cik Anita said...

salam singgah.

hurm. fikir panjang-panjang. so far alhamdulillah belum pernah terjadi camni. maybe sebab jarang jumpa orang yang tak kenal. tapi pernah lah dengan orang yang dah lama kenal, then sebab badan berisi banding dulu, then macam zero kejap. ouh sedih. of course sedih! tapi apa nak buat, kita kenal sapa kita. kan?

:)

kyo said...

jadi kesimpulannya.. sy kena la ckp.. oh! sy mmg comel.. cutenya sy..hikhik...(saje kasi jia tensi)..hahah

Cik Jia said...

kak ita : yup.. tp kadang2 kesian, bila kwn2 cite psl 2..mcm akak ckp,biar org terima kita seadanya..kalo rupa semata2 bila dh xcantik kita d tglkn..jd bersyukur dgn keadaan kita.. sbb kita akn dpt org yg btl2 ikhlas dgn kita..=)
so ladies.. please.. hargai diri anda k..

Cik Jia said...

salam ziarah cik anita,

yup.. 100 percent agree with you.. asal kita tau siapa kita seadanya dan hargai diri kita.. dugaan macam ni macam ikan bilis jek.. :)


pn kyo : aha..anda mmg dh buat sy tensi dah skrg.. haha.. by the way.. anda mmg dh kiut-miut skrg.. huhu