cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Pijak Semut Pun Tak Mati

Thursday 12 May 2011

Pijak Semut Pun Tak Mati



ini bukan pijak semut beramai-ramai ye (tiada kaitan dengan semut diatas ye) antara peribahasa yang sangat popular dikalangan orang malaysia. peribahasa ni sangat sesuai digunakan dalam sektor pekerjaan la ni.. dekat sektor mana.. tak payah la diterangkan. ikut kefahaman sendiri. tak salah nak tingkatkan ekonomi dan kedudukan kita tapi agak-agak la kalau nak gunakan cara yang macam ini.

belakang seseorang kita duk sedap palu kompang..cana sana sini.. ngumpat tu ngumpat ini.. tapi bila berdepan jek terus gusi masing-masing yang tak berapa nak cantik tu lembut dari lidah yang bercabang-cabang. yang keluar semua manis ala-ala madu. bukan sekadar pangkat-pangkat yang di atas... di bawah pun ligat.

niat tak menghalalkan cara kita. kita tak peduli atau perasan orang memerhatikan gerak geri kita, tapi sentiasa ingat.. tuhan tu sentiasa memantau kita. biar kita naik sebab kita bagus.. dan bukan sebaliknya. apa kita sudah lupa setiap apa yang kita buat sama ada baik atau buruk tu akan ada balasannya?? apa kita tidak takut??

No comments: