cookieChoices = {}; * C.J Diary *: sabar itu penting

Thursday, 31 January 2013

sabar itu penting

Kalau siapa yang dapat scan diri aku sekarang ni, aku boleh katakan tak ramai mampu bertahan. Aku kadang-kadang bersyukur sangat-sangat punya kekuatan menahan sabar dalam menjalani ujian demi ujian yang Allah turunkan. Pasal kehidupan aku, kuliah, persahabatan dan keluarga. Ada satu tahap aku sampai jatuh terduduk menangis seorang diri waktu orang lain tidur, dan kadang-kadang nak bangun pun aku dah tak mampu. Letih dan penat yang amat. Kan orang kata orang yang selalu tersenyum tu lah orang yang mengharungi banyak dugaan, dan dia orang yang kuat. Kenapa kuat? Ingat senang ke nak senyum saat kita "sakit". Cuba korang senyum masa sakit gigi? Rasa nak cabut terus gigi tu kan? Huhuhu..

*aku masih tak paham kenapa orang tak percaya aku ni umur dah nak masuk 27. Masa aku umur 20 kata muka macam 24 @ 25. Lani terbalik pulak. Motif? Alhamdulillah seseorang mulai beransur pulih. Mungkin lambat, tapi kalau dah positif aku sangat-sangat bersyukur. Mudahan sinar kebahgiaan akan menjelma disebalik kesukaran. 3 bulan di uji, mungkin orang lain lagi teruk kan? Aku doakan kekecewaan dan kesakitan kita antara yang pernah menanggungnya akan berakhir. Amin ya rabbal alamin :-)

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 comment:

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/