cookieChoices = {}; * C.J Diary *: kisah dan kesah

Friday 3 June 2016

kisah dan kesah

sukan berkanun dah berlalu seminggu.. janji bakal menaip selalu, tapi janji selalu lupa janji... maafkanlah kemalasan diri.. sukan dah berlalu.. penampilan pertama biarlah tinggalkan impak.. dan hebatnya kita memang tinggalkan impak.. sama ada dari segi semangat sukannya, samalah juga semangat dramanya..

betullah.. menjaga insan yang ramai bukan mudah.. apa lagi yang dijaga sudah makin tua.. ber sok sek itu dan ini.. orangnya ada di depan, dibelakang juga ingin disampai.. cubalah korek sebanyak mana.. eh kisah pulak diri ni nak tukar posisi jadi si penyampai berita.. tidak memang tidak.. biarlah bermulanya pada orang lain, tapi aku tak kan turut serta..

setiap orang punya sebab musabab.. jadi aku beri semula sebabnya pada yang telah terjadi.. tapi semak bila orang cuba menyemak.. juling bila ada suka menjeling.. tapi untuk apa pun.. cukuplah terakhir aku keluar dari kepompong PJ.. baik berhenti dari dengar orang berkata "tak payahlah main, tahun depan jadi lah yang mengurus".. ibarat berkata pada kanak-kanak yang suka berlari.. janganlah berlari lagi, berjalan sudah cukup.. seperti kita merentap kaki seseorang..

jangan panggil lagi diri ni yang tidak pandai bermain.. sekarang sudah bercerita untuk perlawanan yang akan datang.. tak apalah.. mulai sekarang, aku berhenti.. drama ini sudah makin berat untuk aku main bersama...

No comments: