cookieChoices = {}; * C.J Diary *: BTN oh BTN

Thursday 22 October 2009

BTN oh BTN


agak lama rasanya tuan umah ni x mengupdate blog nya..hehe..agak berhabuk d cna cni..hehe..by da way aku telah pn berjaya menamatkan kursus birotata negara or BTN dengan jaya nya. seperti yg anda smue lihat..d c2 la kursus kami diadakan.. di d' Village Resort, Ayer Keroh, Melaka..kami berkampung selama 5 hari bermula 8 Okt - 12 Okt yg lps.. Gambar yang di atas semasa kami nk pulang yer..2 la di antara geng2 aku yg giler dkt opis aku.. 4 ur information.. semua peserta bdk opis aku jek.. 2 la antara sebab knape aku rs mcm xsyok..sbb kami bercampur dgn org2 lama yg blm g lagi.. bkn aku ada mslh nk campur2 ni.. tp nnt kalo ade benda yg x puas ati kt cni.. berlarutan smpi ke opis.. n tekaan aku btl.. ermm.. lantak la..janji ade pujaan ati aku..heheehe


kak ina, elis, oshin, hana, min, ana yg nyorok 2 jia (aku la.. hehe)
kalo korg nk taw..ni awl pg ms nk beratur utk perbarisan n so on..knape kami leh snap time ni?? sbb kami dtg awl wei..very puntual team...haha


yg berdiri dr kiri : elis, min (bandana), hana, ana (speky) n sue
yg duduk d kusi : jia (me yg pemalu), faz (gangster paradise), oshin (peace lady)
duduk kt dopan : kak nad, kak aida n kak ina

pict ni d ambil sblm kami buat exercise n larian 2 km..tp time ni aku xjoin..sbb utk pengetahuan blogger yg blm taw..aku ade sakit tulang belakang n asma.. utk tempoh pemulihan skrg..aku kena berhati2 giler nk buat ape2...kalo x..tmbh sethn lg fisio..xsanggup aku..
kami sanggup skip lunch semata2 bergambar yer..jgn tertipu..2 bkn bilik kami..bilik 2 sgt mahal k.. bkn kelayakan kami duduk d c2..huhu


waktu untukberpisah kwn2..ari penutup..ari yg d tunggu2 oleh kami smue..terutamanya si min ni..nk g mkn mc d gak...die jeles sbb kami da g mkn dl ms dtg kt c2.. slmt dr kami 5 org yg muka suci murni tp sbnr nya..tuhan jek yg taw..haha

byk pict lg..tp mcm mls nk msk kn smue.. tp mmg kursus BTN tu byk menyedarkn kami smue..smpi aku yg jrg nangis 2..bila berckp kt dpn..suara da mcm nk nangis.. fasi aku ari 2.. en Jasmi yg sgt best bila menerangkan isu kemerdekaan dan perlembagaan malaysia.. dan dia xpnh mrh walaupn ade yg tido ari 2.. idup kump 3!!! huhuhu..

kita selalu menyatakan kita sangat syg kn negara kita MALAYSIA..tp adakah kita sbg rakyat MALAYSIA tahu sepenuhnya mengenai negara kita yg berdaulat?? menegak kn ideologi masing2 tanpa mengendahkan kesan ke atas bumi tercinta dan membiarkan penyangak2 d luar bertepuk tgn atas kehancuran negara yg d lakukan oleh rakyat nya sendiri?? lupa kah kita waktu kejatuhan kerajaan melayu melaka? dan berapa lama utk tanah kita merdeka dan memperolehi kedaulatannya? 400 thn lbh.. mahukah kita kembali semula ke zaman sewaktu maruah kita dipijak dan d perkecilkn.. berfikirlah kwn2 ku..ideologi yg membina bangsa..dan jgn jd kn ideologi memusnahkan negara..

No comments: