cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Tinggi Mana Pun Kita Mendongak.. Kita Tetap Pijak di Tanah Yang Sama..

Thursday 27 October 2011

Tinggi Mana Pun Kita Mendongak.. Kita Tetap Pijak di Tanah Yang Sama..

ada apa dengan tajuk?? apa yang jia cuba sampaikan? manusia.. suka membezakan sesuatu.. apa yang membezakan manusia ni pangkat dan kedudukan..tapi itu kan pandangan dari kacamata manusia.. sebelum tinggi langit kita terbang, bukan ke kita bermula di tanah yang di bawah..

apa yang jia merepek ni?? terlebih makan kerepek ke?? huhuhu... bukan.. jia jenis orang yang memerhati.. dan asyik diperhati.. siapa yang tak marahkan?? kalau salah, baik!!! sila lah marah.. tapi cara dan adab kita masa nak marah tu yang membezakan samada kita nak mendidik atau kita saja nak cari pasal dengan orang..

sebenarnya, entri ni lama dah jia taip.. cuma simpan bikin pekasam.. bila dah jadi depan mata (kena batang hidung yang tak mancung ni) dengan orang lain (keje orang yang sama) rasa macam... erm.. macam mana ye..

mungkin masa awal-awal rasa memang meluat betul kalau tengok perangai orang good-good je ni.. tapi lama-lama jia rasa kesian.. orang macam ni hidup dia asyik tak tenteram je.. sebab kalau tak marah orang...xsah.. dan yang paling kesian... dari awal sampai akhir akan jadi bualan orang..
awak kalau agak tak boleh nak jaga pertuturan, cakap main lepas je.. silap ari bulan kawan pun lari.. usia dah meningkat.. ubah-ubah la ye... (psstt... sama je pangkat kita ni.. udah-udah la eksyen macam awak tu jusa ye.. sampai satu tahap, orang semua taknak kat awak ye..) kita makin tua.. patut dah makin matang tindakan kan?? jangan nak salahkan ibu mengandung ye...

2 comments:

duniaanita74.blogspot.com said...

jia kak ita suka ...i like tak ke kat blog mcm FB....kekadang bila rasa diri tu tinggi sangat..tu yg lupa daratan...apa yg nak di bangga kan sanggat..sekali allah tarik..baru nak menyesal...so kembali lah ke pangkal jalan dan insaf2 lah...kak ita pun geram gak ne jia...

Cik Jia said...

geram kn? manusia ni mdh lupa... dieorg lupa.. tinggi mana kita terbang atau panjat.. ke tanah juga kesudahan kita ni..