cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Perlu Ke Kita Terlalu Di Sogok Dengan Hiburan?

Tuesday 29 May 2012

Perlu Ke Kita Terlalu Di Sogok Dengan Hiburan?


sekarang ni.. kalau toleh ke kiri dengan ke kanan..
baca surat khabar, tengok tv..
buat itu ada konsert, buat ni ada konsert..
sampai untuk Olimpik pun ada konsert..

buat aku tertanya-tanya..
kalau tak ada konsert, olimpik tak jadi buat ke?
kalau tak ada konsert, belia tak nak berhimpun ke?
kalau tak ada konsert, tak ada orang ke nak datang?

aku bukan orang yang baik sangat pun. KPOP memang aku minat. sebut je kumpulan apa boleh je aku nyanyikan... tapi...
biarlah berpada.. ni buat itu ada konsert.. buat ni ada konsert.. orang-orang belia macam aku ni dah di hadapkan sangat dengan hiburan.. semenjak decoder Astro aku ni rosak, siaran percuma la yang aku duk tekan-tekan.. tapi baru aku sedar.. siaran yang terlalu banyak hiburan adalah siaran  TV1.. kalau tv3 atau swasta aku cuma dapat senaraikan mentor (setiap hari Ahad) dan rasanya itu sahaja.. bila tengok iklan aku rasa sangat mendukacitakan aku..

we are the youth of nation.. please fill us with knowledgeable not trash.. hiburan memang perlu.. tapi bila dah terlampau banyak ia adalah benda yang sia-sia.. kembalikan tv1, siaran yang banyak paparkan dokumentari dan rancangan-rancangan ilmiah.. Jangan sebab nak bersaing dengan swasta, jadi nak lebihkan hiburan.. jangan risau, anda ada peminat tersendiri..

p/s : dari aku tengok bintang rtm tahun ni, baik aku pergi dengar orang nyanyi dekat pusat karaoke.. sama je semua feeling macam artis.. gaya lebih, suara maaf ye.. you're out!!

No comments: