cookieChoices = {}; * C.J Diary *

Wednesday 26 June 2013

bila tiada langsung duit di tangan, diri rasa rebah.. namun kerna aku tahu ini ujian untuk lihat samada hambanya mampu bertahan atau tidak, aku cuba bankit 0.00000000001 cm setiap saat.. aku redha andainya nilai hutang itu tiada dapat langsung.. itu kiranya Allah dah takdirkan bukan jadi rezeki aku..

walau nilainya besar. namun aku berfikir, yang harta atau duit yang ada pun pinjaman daripada Allah.namun aku selalu berdoa, permudahkanlah aku untuk membayar hutang piutang ku. demi Allah aku tak mahu lari membayar, aku bukan seorang yang lari dari itu. kerna aku takut aku akan meninggal sebelum sempat melunaskan hutang aku..

Hanya Allah yang mengerti.. hanya Allah yang mengetahui. pada kuliah ku.. maaf kita tidak jumpa untuk sem ini.. aku tidak mahu menambahkan hutang. ilmu sangat ku cintai, namun aku tak mahu hutang mengurangkan keberkatannya.

Aku maafkan orang yang tidak mampu melunaskan. aku faham bukan semua niat dia untuk tidak membayar. samada benar atau tidak. aku redha, dan aku halalkan. Moga aku mampu melembutkan hati orang-orang yang aku belum habis lunaskan hutangnya dan moga Allah membantu aku memudahkan dan mempercepatkan aku melunaskan semua. Ya Allah.. aku tahu ujian ini diturunkan kerna kelalaian aku saat masa senang ku, kekurangan aku mengucapkan kebesaran mu dalam setiap solat ku, dan kekurangan aku memberi pada orang yang memerlukan. Ampunkan aku Ya Allah.. sesungguhnya aku merasa pada tiap-tiap langkah aku, pedihnya seperti tertusuk kaca yang tajam. nafas yang ku hirup seperti sembilu. namun saat ku tutupkan mata dan mengalir airnya aku tahu aku masih ada-Mu Ya Allah. Tambahkanlah kekuatan dan kesabaranku dalam meniti titian ujian mu Ya Allah. aku rela kehilangan duit, daripada kehilangan saudara dan orang-orang yang mempercayai ku. kerna itu sahaja kekuatan aku selain rasa kepercayaan ku padamu Ya Allah.

p.s : rasa macam fikir ada ke kerja tolong orang dekat tempat-tempat jualan tapi boleh dapat RM 200 ke tiap kali datang.. hehehe.. ketawa untuk kurangkan kesedihan.. :)

No comments: