cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Al - Fatihah

Saturday 17 August 2013

Al - Fatihah

setelah bergelut 3 bulan, akhirnya Pakcik kesayangan ku akhirnya dijemput Illahi. tiada lagi suara yang besar dan garau tika bercakap di telefon, tiada lagi istilah women pc andai aku memotong rambut pendek, tiada lagi bunyi-bunyi mesin potong rumput disekitar kampung ku.berakhirnya era kepolisan dalam darah saudara ku. maaf pak long, sebab tidak dapat tunaikan hasrat pak long untuk lihat aku menjawat jawatan polis. takdir tentukan yang disitu bukan rezeki ku, walaupun aku sangat fit dulu..

jangan ditanya kenapa keluarganya ambil keputusan ini dan itu.. walau kita saudara, walau kita paling rapat.. namun yang merasanya tentunya keluarganya. jangan ditanya takdir dan ketentuaan Allah.. tentu Allah ada perancangan yang lebih baik. Alhamdulillah arwah sempat jaga awe (nenek) sebelum kematiannya. dia dah tentu ada kebaikan yang dilakukan untuk ibu bapa. saya mohon saya juga diberi kesempatan yang sama. Amin

No comments: