cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Assalamualaikum .. Hai

Friday 9 January 2015

Assalamualaikum .. Hai

 happy friday guys.. or girl.. rasa macam dah lama kan tak update entri..kadang-kadang rasanya tak ada siapa peduli pun kan.. tapi tak apalah.. untuk tontonan sendiri pun it should be fine. nak ucap selamat tahun baru pun, sebab tak sambut (I'm celebrate awal muharram) tapi tak apa.. pada yang sambut, sambutlah ye :) penutup tahun 2014, tahun penuh suka duka.. penuh duka dari suka sebenarnya.tapi dari duka tu terletak pengajaran kan? and it contain a lot of thing rather than suffer.. in the end you have known that your strong enough. :) jatuh cinta, saat di uji dan cinta putus tengah jalan (ni yang banyak buat accident ni.. putus la tepi jalan len kali) rasa kosong, rasa macam give up tup tup orang datang dan cakap "why not we give a chance to ourself, again? change our friendship to more than that?".. rasa macam...... errr.... ok.

saya bercakap ok tapi macam takut-takut kalau kawan tau semua pakat-pakat cubit pipi muka sebab marah.. mungkin sebab jia rasa dorang akan cakap kau baru je pisah, tak serik ke? but one of my friend say "he ask you to wait him until april or may? just wait.. tak akan ada yang kau akan rugi.. dia ikhlas dia akan datang dan terus pinang kau. kalau dia curang atau mungkir janji, dia yang rugi sebab banyak yang kau boleh bagi, mungkin lebih lagi dari dia".. :)

 tahun ini tahun "give up"..bukan dari segi dalaman.. no no no.. i'm know i'm strong in that area.. #silajanganriakjia... tapi dari segi luaran. untuk siapa yang kenal jia, kawan-kawan, budak ofis,sedara mara atau follower dari dulu.. tahu yang jia since 2008 selalu kena berlawan dengan sakit kan? bukan la sakit kronik pun tapi bila terlalu sejuk, atau angkat berat, atau terlalu bersukan sangat mesti sakit dekat belakang jia.. lumbar back pain.. tak la teruk sampai kena operate tapi sentiasa rasa sengal atau paling teruk susah/lambat sikit nak bangun,,. dan tahun 2014 adalah yang paling teruk.. selalu kena amik suntikan :'( dan kesannya....... saya semakin membesar bagaikan juara.. dah sukar nak turunkan dah.. do you still like me if i'm turn into doraemon??

bak kata mak, kalau laki tu ikhlas tak tengok kita ni besar mana kecik mana.. bak kata kakak ipar, kalau laki tu terima seadanya, tak kisah rambut tu nipis ke tebal ke hitam ke putih ke.. yang penting dia nak hidup dengan kita.. :)

**saya tengok ada dari Jerman. awak mengendap ke? kalau ya.. saya nak cakap yang saya ada cikit la merajuk dengan awak.. haha sebab awak sibuk sangat.. hehe.. ngorat orang lain karang... hahaha (macam terer)


No comments: