cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Ye.. Saya cuma biasa-biasa

Monday 26 January 2015

Ye.. Saya cuma biasa-biasa

Baca lirik ni? Jia suka sangat lagu ni.. Hidup dalam masyarakat sekarang, lebih pentingkan luaran, luaran dan luaran barulah lihat pada dalaman..

Most of people always making fun of me.. Tak kira lah dari segi impian, harapan mahupun cadangan.. Making fun about my size, my style and my life.. Tak pernah nak pandang jia serius pun pada pandang pertama. 

Mula-mula tak kisah.. tapi bila makin lama makin terguris perasaan... Sampai bila kita boleh bersabar. Yang paling ketara bila bercakap soal jodoh. Bila kata kalau boleh, orang nak lelaki yang macam ni macam itu.. Ayat yang pertama keluar "macam la cantik sangat" atau "ada ke orang nak dekat orang gemuk macam awak ni.." Atau "tak kan orang macam tu nak kat awak punya"

Sesungguhnya..
Saya sangat stress..
I'm always cry at the night.
Feeling down..
Sampai tertidur dalam tangisan..

"Memilih sangat.. Macam cun"
"Kalau orang nak tu terima jela.. Karang tak ada orang nak pulak"

Saya..
Tahu saya ini punya badan yang besar..
Rangka yang besar..
Tapi saya juga punya hati dan jiwa yang besar..

Adakah kerna saiz saya itu..
Buatkan saya perlu terima saja sesiapa..
Adakah kerna luaran saya..
Saya tidak boleh memilih yang terbaik?
Saya juga punya hati..
Sama aja seperti yang lain..
Jadi kenapa perlu menidakkan hak yang sama?

Semoga saya bertemu seorang yang menerima saya seadanya..
Kerna cinta dan setia saya juga..
Sebesar saiz saya.. Mungkin lebih besar dari itu..
Dan hanya kerna luaran saya..
Saya di letak tepi..
Yang rugi besarnya ialah anda..

No comments: