cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Al - Fatihah

Thursday 19 April 2012

Al - Fatihah

hari ini..
seorang kakak kehilangan adiknya..
seorang emak kehilangan anaknya..
seorang nenek kehilangan cucunya..

seorang insan istimewa..
seorang yang tidak punya dosa sejak dilahirkan..
telah pergi tinggalkan adiknya..
tinggalkan kakaknya..
tinggalkan abangnya..
tinggalkan emaknya..
tinggalkan ayahnya..
tinggalkan neneknya..
tinggalkan saudaranya..
pergi mengadap penciptanya..

kehilangannya sangat dirasai..
masih tidak betah menghilangkan kerinduannya..
masih mengingati responnya..
walau dia tidak mampu bertutur..
walau dia tidak mampu melihat..
walau dia tidak mampu berjalan..
sebenarnya tidak mampu melakukan apa-apa..
namun dia masih tetap istimewa..

22 tahun menjaga..
sedikit pun tidak pernah aku mengeluh..
sedikit pun tidak pernah aku membentak..
dia mengajar aku erti tanggung jawab
dia mengajar aku erti disiplin..
dia mengajar aku untuk bersyukur dengan apa yang ada..
dan aku bersyukur atas pemberianmu tuhan,,
dia permata yang sangat ku sayang..
dan tidak sedikit pun aku malu dengan keadaannya..

semadi dengan tenang kau di sana..
berakhirlah segala penderitaan engkau di dunia..
bergembira la dengan syurga yang telah dijanjikan..
maafkan akak sekiranya layanan yang akak berikan tidak sempurna..
maafkan akak sekiranya pernah meninggikan suara padamu..
maafkan akak jika akak terkadang terlupa dengan tanggungjawab terhadap mu..
sesungguhnya tidak ada sekelumit marah dan malu pun terhadapmu..

masih merinduimu..

adik ku yang tercinta
Yazid Ab Razak
11.1.90 - 8.4.2012

No comments: