cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Blog Walking Yang Memeningkan

Wednesday 25 April 2012

Blog Walking Yang Memeningkan

don't get me wrong...
aku sangat suka dengan blogwalking
boleh menjelajah blog orang..
dapat lah sikit idea-idea untuk mencantikkan (cantik ke?) C.J Diary aku ni..

sebelum tu..
aku nak buat pengemuman..
aku bukan mix mana-mana..
aku bukan anak orang penang..
cian Puan Yah.. penat dia mengandungkan aku..
aku anak tipikal melayu..
hasil campuran dari kedua-duanya orang melaka..
cuma aku je yang paling gelap dalam adik beradik aku..
aku dengan akak aku boleh berbahasa dalam banyak loghat negeri lain..
jadi banyak kemusykilan orang dekat aku ni..
soalan yang selalu aku dapat..
"Awak ni orang mana?"
untuk kali ke berapa entah aku kena jawab..
aku orang Kuala Lumpur yang punya mak dan ayah dari Melaka dan sangat suka bercakap loghat macam-macam negeri..

ok kembali ke tajuk entri..
aku kadang-kadang tak punya banyak waktu..
kerja.. belajar.. kadang-kadang untuk manja kan diri aku pun dudsh.. (T_T)
jadi bila aku punya waktu..
saja menyinggah ke blog yang aku follow dan di follow.. get it? get it? huhu..
apa guna google reader kan? huhu..
dan baru aku tau ramai yang follow aku adalah dari golongan uniform..
a.k.a Budak sekolah menengah..
**oh.. adakah diriku macam budak-budak or blog aku ni fun.. think positive jia**
mula-mula seronok baca 1 atau 2 blog..
lama-lama dah makin kecik mata aku..
dah lama lepas tu dah pening aku membacanya...
blog memang cantik.. kalah acik Jia punya yang non hado ni..
tapi bahasa yang guna.. lagi sedap ye kalau adik-adik akak gunakan bahasa yang betul..
tak apa lah kalau adik nak gunakan bahasa singkatan.. sebab acik ni masih bolenh faham la jugak..
sy untuk saya.. kn untuk kan ke.. acik ni boleh faham..
tapi kalau aqew la dan sewaktu dengan nya... orang leh pening adik..
kalau cakap macam tu mesti akan ada orang cakap..
"blog saya.. suka hati saya la nak tulis apa.. tu kan macam diari saya.. buat apa tengok kalau sakit mata?"
adik apa pun tujuan asal kita buat blog.. benda pertama yang orang akan tertarik ialah bahasanya.. ya betul blog ni ada yang buat diary.. tapi kalau bising sangat marah orang duk tegur blog kita tu.. sila la buat PRIVATE lepas ni, ha tu baru betul diary dik.. diary cuma kita saja yang akan tulis dan baca.. :)

   salam peluk cium..
C.J


No comments: