cookieChoices = {}; * C.J Diary *: aku bersyukur

Thursday 20 December 2012

aku bersyukur

Saat orang lain berusaha untuk bangun..
Aku dapat bernafas hari ini..
Saat orang lain tiada sesiapa di sisi..
Aku punya kawan, keluarga dan orang tersayang..
Saat orang lain punya ramai musuh..
Aku berusaha menguranginya..

Jadi aku sangat bersyukur atas apa yang Allah berikan sekarang. Yup, keluarga aku bukan orang kaya yang ada rumah banglo atau kereta besar 3 4 bijik. Tapi aku bersyukur yang kami tak sesusah orang lain sampai tak dapat makan. Harta yang aku ada cuma cik bibah a.k.a viva biru yang kecil, tapi dapat bawa aku ke sana sini sedangkan orang lain perlu berpanas untuk ke sana dan sini. Aku tak ada ramai kawan yang aku rapat, ye aku memang punya ramai kawan disebabkan mulut aku yang senang berbual, jarang lihat aku jatuhkan orang lain atau asyik nak gunakan orang lain untuk kepentingan.. Tapi untuk aku nak klasifikasikan rapat tu memang tak ramai. Tapi walau tak ramai, itu yang selalu ada waktu aku perlukan orang yang tugasnya untuk mendengar.. Dan itu pun aku bersyukur..

Perancangan.. Banyak orang merancang.. Termasuklah aku. Merancang itu ini.. Tunang, nikah, buat itu, buat ini... Tapi apa pun bergantung pada Allah juga samada makbulkan atau memberi yang lain. Moga niat murni kita dipermudahkan semuanya..

Pada yang mengucapkan selamat hari lahir, terima kasih aku ucapkan. Mendoakan cepat jodoh, kebahgiaan dan kesihatan aku, hanya aAllah dapat membalas. Bertambah satu lagi tahun mendekati kematian. Moga kita sentiasa mendekati kebaikan dan meninggalkan kemungkaran..

*ramai kawan merancang tunang, kawin dan bakal ada anak tahun depan. Aku doakan moga niat kalian dimakbulkan.. Maaf kerna aku semakin penat sekarang. Perlu melakukan itu dan ini. Tapi aku punya masa untuk kalian. Sms lah, whatsapp, bbm tapi bukan menelefon (aku orang yang tidak suka mengangkat telefon dan bercakap lama di telefon. Aku lebih suka jumpa dan kita bercakap sampai lebam) atau cari saja di fb mahupun twitter.. Aku akan sentiasa ada untuk kalian. Tapi agak-agaklah kalau dah pagi tanya aku dah tidur ke belum, perlu ke di beri kaki sedas dua? Ok just joking.

Please respect other's privacy and principle if we want other people to do the same to us.. Jangan mencanang pada semua benda yang orang dah tak teringat pun. Move on and don't ever say it again. Adakala kita juga bersalah, jadi jangan asyik tunding pada orang lain. Aku bersyukur, kerna Allah memberikan aku ujian untuk aku menilai kesalahan dan kesilapan yang aku lakukan dan aku belajar dari itu. Sedangkan ada yang langsung tidak belajar dan terjatuh pada lubang yang sama berulang kali. Daaa..

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments: