cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Kenapa Pilot?

Saturday 16 August 2014

Kenapa Pilot?

sekarang ni.. ramai yang bertanya..kenapa pilot a.k.a juruterbang.. tak dinafikan.. kebelakangan ni ada nota kaki setiap status di fb yang akan terselit "encik pilot".. atau buat "mr pilot" dan sewaktunya dalam coretan aku.. ia kadang-kadang sekadar satu lawak, atau satu perkataan yang membawa maksud bakal suami ku..

"macam la layak kau dengan pilot", "untunglah kalau pilot nak" dan "tak habis-habis pilot.. tak takut ke sekarang ni.. (ni agak kureng diajar).. buat makcik-makcik  tepi dinding (wall = dinding.. get it?) salah ke kalau betul saya simpan atau pasang angan-angan nak pilot. hina ke? Tiap makhluk yang Allah ciptakan cantik semuanya.. Manusia aja yang meletakkan kecantikan itu berperingkat-peringkat. 

dan buat akak-akak, iya saya pernah berkawan dengan pilot dan berpisah pun (mungkin) namun tidaklah saya kata saya serik. mereka pun manusia.Lupakan tentang gambaran yang dipaparkan dalam drama-drama yang bagi aku sangat keterlaluan. mungkin kalau nak dapat rasa sedikit feel tentang pilot.. tengok drama Jepun Good Luck. abaikan drama-drama sekarang yang merepek dan tunjukkan macam lah dorang tak ada kerja sangat. namun pilot yang aku maksudkan orang yang bakal mengemudi rumah tangga yang bakal di bina.. dia lah suami, ayah dan ketua keluarga yang akan mencorakkan perjalanan keluarganya, kearah mana yang mereka akan pergi..

*jawapan aku pada makcik-makcik.. kalau pilot nak saya, untunglah wei...

No comments: