cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Selamat Hari Raya Aidil Fitri..

Friday 8 August 2014

Selamat Hari Raya Aidil Fitri..


dah 12 hari beraya, baru nak ucapkan. biarlah, asalkan sudah pun cakap.. selamat hari raya aidil fitri.. alhamdulillah masih lagi bernyawa dan bernafas untuk raya kali ini. banyak yang berlaku.. tapi biarlah itu jadi rahsia dan pengajaran. tahun ini masih beraya di melaka.. mak ayah asal dari sana.. tak tahulah kalau tahun depan beraya dengan suami pulak ke.. amin.. :D

 tiap tahun perkara yang sama ditanya.. bila nak kawin.. awak bila lagi.. dah ada abang ke.. ketahuilah.. setiap wanita yang normal.. siapa yang tak ingin berkahwin.. menjaga rumahtangga.. menjadi isteri, ibu, tukang masak dan guru dalam keluarga. sedari kecik, tanya lah pada mana-mana perempuan.. akan ada angan-angan macam mana kita nak perkahwinan tu di jalankan.. saya sudah berusaha.. cuma jodoh masih belum menyingga..

bila dah malas untuk bertingkah... jawapan yang keluar.. "saya tunggu abang pilot datang meminang saya. nikah je terus dia boleh bawak saya terbang pergi honeymoon." terus senyap "makcik-makcik" yang prihatin ni..

 "anya, mana acik pilot ni.. afiq teropong ye"

 orang yang pernah mengalami seperti saya dulu. kakak sedara saya.. antara yang lambat nikah.. tak apa.. akak faham.. saya jawab " tak apa.. diaorang kena faham, aku cute sangat kak". terus terasa ada orang luku..
 adan yang selalu kena usik dengan makcik dia.. a.k.a anya a.k.a jia.. selalu cakap tak nak kawan.. tak nak pegang tangan.. nanti saham makcik dia jatuh.. :) seorang yang sama rupa, sama perwatakkan, sama tingkah laku dan satu aja yang dia tak ada.. lesung pipit.. kalau tak.. konferm susah nak mengorat orang nanti :)
 senyap.. relaks.. being positive.. I know you out there my pilot a.k.a jodoh.. I know you will flight and landed in front of my house.. one day..
 cheese!!
 "nanti acik pilot datang.. abang adie nak suruh beli kereta ni la"


 :)

 sedara di kampung

kepenatan.. itu juga yang di rasa.penat bercakap. penat melakukan.. penat menahan diri. tapi lihat mereka semua.. walau masih ada kekurangan.. aku masih ada mereka.. kesayangan ku..

No comments: