cookieChoices = {}; * C.J Diary *: cian nye..lapo yer..

Friday 14 November 2008

cian nye..lapo yer..



kan aku pnh menyebut2 bdk bernama adie.. ni lah die buah pengarang ati jantung keluarga aku.. nama dia mohammad rusyaidi mohd radzi..mksd dia si cerdik..ptg smlm bile abah amek aku kt opis.. (abah aku guna keta smlm) dr jauh dia nmpk aku bwk plastik (tapau mee goreng) die dah trs nk g kt seat blkg..bila aku kate xleh..mee mn blh mkn dlm keta..muka die sedih gile.. sodih bona eh den nengok..pandai main jiwa la ank buah aku ni.. aku pn cr dlm paper beg aku..ade roti blueberry.. dr ukm 2 nk ke petronas (syeksen 15) dah abes dah roti aku..die mkn smua yg ade krim..utk mak lang die ni..die tgl kn roti keras 2 jek..ampes btl.. abah aku pn g la singgah petronas..lgpn omak den mmg dah xthn bonar nk buang air small die..g la beli roti kelapa yg dlm die ade 6 tu..dgn air milo. ank buah aku jek dah mkn 2 roti..air milo yg kotak 2 die tgl kn suku jek utk aku.pastu songlap nugget aku yg aku lupe nk mkn pg td.2 pn dah 2.ade ati lg 2 nengok kt dlm beg aku 2..(nenek die sorok kt c2).. aku rs die lapo sgt kot..kalo tahap lapo gile2 tu..die mmg mkn byk..slp2 dgn mak lang die punye pn die mkn gak..tp kalo aku mare die..nnt die tepuk2 kepala..pastu nangis..sbb 2 aku kate ank buah aku mmg pandai main jiwa btl..tensen..

mlm td die duk kt bilik aku..mmg kalo dlm kul 7 tu abah aku srh bwk die msk blk aku..aku ltk la kt katil akak aku..(katil kiteorg asing2..single jek saiz nyer) katil akak aku 2 mmg la dkt bebenor dgn meja solek..2 yg die suke 2..byk brg2 atas 2..biasa la pompuan..die tunjuk kt aku brg kt atas meja solek 2, aku pn bg la deodorent n bedak mak ngah die..aku duk blk kt katil aku..5 min lps 2 aku toleh jek..die tgh sdp squeeze dgn pnh rakusnya krim akak aku..mampus aku..aku lap la krim yg berlambak kt comforter akak aku..ade lg krim kt tgn adie..die lap2 tgn mcm kita kalo ltk losyen kt tgn..rupenye die pnh tgk nenek die buat mcm 2.. menjerit la akak aku..akak aku sakat die..konon2 mare la..nangis2 bdk 2..sungguh2.. mak ngah die kate..aku br budget bln dpn br nk beli krim..lari budget aku..yg aku taw kesudahan nye..mlm 2 spatutnye akak aku la kejar die..konon nk mare die la..alik2 die yg kejar akak aku.. bile akak aku duduk..die tarik rmbt akak aku..berlari je la dorg2 smpi kul 10.. akak aku nangis2 ckp kt adie.. sdh la adie..mak ngah dah xlrt..hahaa..aku berjaya larikn diri mlm ni..





No comments: