cookieChoices = {}; * C.J Diary *: aku masih perempuan biasa.

Thursday 19 July 2012

aku masih perempuan biasa.

Salam semua.. Mula-mula ingat nak buat entri wordless wednesday.. Lama-lama lupa pula.. Alhamdulillah kesihatan aku dah macam biasa. Emosi biasa la kejap baik kejap tak tapi aku masih boleh masuk kategori baik :-) dah lama aku tak pakai selendang.. Macam mana? Ok tak? :-) sekarang ada kawan-kawan bertanya kenapa penampilan dan cara percakapan aku dah lain.. Jawapan aku cuma SENYUMAN..

Anggaplah perubahan tu untuk kebaikan. Dan ya memang aku cuba sedikit demi sedikit untuk berubah.. Apa yang perlu dijaga, aku jaga. Dan apa yang perlu dibuang, aku buang. Sejujurnya apa yang buat aku ingin berubah? Aku takut kalau aku MATI dalam keadaan aku tidak sempat berubah. Lihat kemalangan dan kematian depan mata, buatkan aku fikir apa yang akan jadi bila aku  dalam keadaan itu. Jadi doakan aku ya sahabat, biar aku terus dalam mood perubahan..

Memang jarang aku pakai selendang sebab aku rasa muka aku agak tembam.. Tapi ada kata ok je.. Redup ke pandang aku? Hehe... Just joking.. Ramai orang bila dah berubah, memandang sinis atau bahasa yang dikeluarkan agak macam mana ya aku nak terangkan..lebih pada kata-kata yang boleh menghiris seseorang.. Jangan la macam tu. Kita pernah melalui pengalaman seperti itu, apakah kita akan terfikir untuk berubah kalau orang yang kita rasa boleh jadi contoh tiba-tiba membalas kata-kata kita dengan sinis.. Silapnya orang zaman sekarang, selalu MENJATUHKAN HUKUM tanpa menggunakan akal bicara dan menggunakan bahasa yang kasar. Kalau kita tak suka orang berkasar dengan kita, macam tu juga la orang lain tak suka kita bercakap kasar dengan mereka.. Aku lagi suka untuk menggunakan akan "moga dia pun turut sama berubah"..

Aku insan biasa. Masih berusaha untuk belajar dan terus belajar. Aku juga melakukan banyak kesilapan, tapi dengan kesilapan itu aku belajar.. Moga kita sama-sama berusaha untuk berubah..

Salam peluk cium..
-CJ-

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: