cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Dugaan... dan aku redha..

Wednesday 25 July 2012

Dugaan... dan aku redha..

Aku tak tahu kenapa.. Penat.. Sedih.. Kalau boleh rasa nak jerit kuat-kuat, nak cakap "I can't take it anymore!!!"  "aku bukan orang yang kuat!!" "kenapa kau duga lagi hati aku, tak cukup ke aku baik dengan kau??" tapi bila difikirkan balik, memang aku kuat... Aku dah rasa sakitnya dikhianati dan diherdik, aku dah rasa kawan yang tikam kawan, aku dah jumpa kawan yang suka burukkan kawan, orang yang menjatuhkan maruah orang lain dekat depan orang ramai... Jadi bila aku dah bertahan dengan semua ni, melawan balik segala kerumitan... bukan lawan dengan menggunakan bahasa yang kesat ye..bagi aku, kalau aku gunakan bahasa dan cara yang sama dengan manusia macam ni, aku pun sama je macam mereka..

Tunduk kembali dalam solat, mohon ketenangan dan kekuatan.. Aku sedar, kekuatan aku dah makin menipis. Kesabaran aku dah makin menghaus.. Tak apa la jia, biar orang buat kita.. Tuhan akan membalasnya untuk kita, cuma aku harap bukan balasan yang teruk.. Demi Allah, aku sayang kan dia.tapi kalau dia mungkin tak sayang, tak ikhlas atau apa saja.. Mungkin Allah dah tetapkan dia bukan  jodoh aku.. Aku seorang yang sangat mudah dan simple.. Jadi kalau dah janji, tolong cakap kalau tak jadi.. Kalau suka cakap, tak suka pun cakap lah dekat aku. Aku boleh terima dan just move on.. Tapi kalau aku asyik berjumpa dengan orang yang layan seperti budak-budak... Benda yang paling aku tak suka... Aku jadi macam.. Huh marah tidak, tapi kecewa.. Tolong jangan fikir kalau bagitahu nanti aku marah..eh kalau tak bagitahu lagi lah aku marah..

Aku tak suka rasa macam ni..sampai kawan-kawan aku akan cakap jia susah nak marah walau orang cakap macam-macam dekat dia.. Dan aku mengaku dengan kenyataan tu. Cuma jangan sampai aku tiba-tiba mengamuk bila aku rasakan orang sedang pijak-pijak kepala aku. Kita dah matang, dah besar.. Bagaimana kau treat orang, macam tu la orang akan bua balik.. Gurau tu boleh, tapi apa guna gurauan yang kita anggap kelakar sangat tu kalau ia boleh menghiris perasaan kawan yang baik dengan kau... Fikirkan lah..

P/s :jangan sakiti hati orang lain kalau kita sendiri rasa sakit di buat macam tu.. Sekarang selalu baca doa cepatkan jodoh.. :-) takut.. Makin lambat kawin, makin banyak dosa dan maksiat terkumpul.. Moga kita semua mendapat jodoh yang baik :-)

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: