cookieChoices = {}; * C.J Diary *: tutup mata..telinga..dgr lah melalui hati..

Monday 23 March 2009

tutup mata..telinga..dgr lah melalui hati..

manusia oh manusia..sentiasa akan melakukan kesilapan demi kesilapan untuk menjadi lebih baik dr sblm ini..tp kdg kala manusia tidak mahu menjadi kn kesilapan itu sbg pengajaran dan kdg kala tidak menyedari kesilapan yg d lakukn menyebabkn ada hati2 yg mulai terasa dan memendam..

aku tak kate yg aku xslh..dan aku tak kate aku berslh..mgkn ada waktunya aku ada melakukan keslhn dan kdg2 aku xbuat ape2 pn aku yg d perslhkn..xksh la smue 2..cume pd insan2 yg aku syg n yg pnh aku syg ataw membenci aku..cube sesaat kite ttp kn mata dr melihat benda2 yg kite rs sgt mencarut kite ataw membuatkn kite down..ttp kn telinga dr mendgr kata2 yg menaik kn kemarahan kita..kata - kata yg dhambur org pd kite..saat tu..ati kita yg karat dan stuck slalu akn berfungsi..sbb kita slalu melakukn perkara2 mengikut darah muda dan sentiasa merasakn sekeliling kita sentiasa menikam kita..(akan terpancar)bila hati mula berfungsi..akn terpancar satu cahaya dr ati kita..spt kita ms kecik2 dl..dlm ati n diri msg2 xpnh ade sifat dengki..mula2 akan mara..ngajuk..tp lame kelamaan akan berkwn smule..waktu 2 la fungsi ati 2 bnr2 fungsi..kita sentiasa ikhlas dlm berkwn..nmn bila da makin menginjak dewasa hati kita akn sentiasa bergaul dgn prasaan dengki mendengki..marah..dendam dan sbg nya..

buat hati2 yg slalu merasakan aku slalu carutkn dia atau sentiasa memerli..utk pertama kali dan terakhir aku menengaskan ape yg berlaku slame ni..abes mcm 2 saje.. demi allah (kalo da menggunakn perkataan ini.. kalo msh nk trase ataw perasan xtaw la) sekumit kuman pn aku bercerita mengenai keburukan dirinya ataw bercerita ttg kejahatan die pd org lain.. siapa dia untuk aku slalu perkate kn benda2 xbaik dan siape aku utk cite kn benda2 yg xbaik pd sesiape.. penat sgt.. berperang tanpa ada sebab..mgkn aku yg slh ataw die ataw dua2 yg slh.. cukuplah.. kita bkn kanak2 ataw remaja..masing2 da besar dan ade akal pikiran..kalau aku berslh..aku skali lg mohon maaf..terpulang la kalo mengatakn aku kalah ataw ape..tp niat aku..xmau lg tmbh dosa yg sedia ada ni..dan skali lagi nk tgs kn..dlm blog ni...xde 1 pn entry yg d tuju pd org tersebut..jd berhentilah drpd trase..

3 comments:

Unknown said...

adik2 sekalian, nak dengar nasihat kakak2 tak, apa kata berjumpa dan bicara dari hati ke hati, settle kan semunya dan mari heppi2

Anonymous said...

btol tu kak shibam..hehhehe..yg penting kite puas ati..lg satu nak komplain, font sila bg besa sket yek, naik rabun mate aku bace blog ko nie ha..hehehhehe..jgn marah ha..

weeda said...

saya menyokong kata2 cik adik manis di atas hehehe...Peace!