cookieChoices = {}; * C.J Diary *: ssh utk mengurus org yg prasan bagus

Tuesday 14 April 2009

ssh utk mengurus org yg prasan bagus

utk kali ni.. entry ni berkisahkn psl suasana ofis ku ini..mmg agak jrg aku memperkatakn psl opis ni.. berbanding dgn org lain.. sbb aku xsuke la nk bgtaw ape.. tp kali ni agak mara ckt.. sbb mamat yg bekerja dkt opis aku slalu bgtaw pd org lain yg org2 kt opis 2 yg slh byk sgt.. mempertikai kn keja aku.. ok biar aku explain ckt yer.. sblm nk ngutuk org.. make sure taw dl bidang skop tugas masing2.. aku keje SETIAUSAHA dan bos aku adalah PENGARAH. piority aku hanya pd pengarah..mslh nye..rmi yg menganggap jawatan aku ni setiausaha pd smue org..ape plak aku xbgtaw ko aku cuti ke x.. sblm 2 aku da cakap..yg ko tanye aku cuti ke ari isnin (dah kt email tulis cuti..lg mau tanya..) aku da bgtaw bos beso..n bos kedua aku..so dah la..adakah ingatan anda ni sgt pendek d sbb kn slalu isap rokok d luar..

ye..aku akui aku cuti la..kdg2 xde la..mau ke lihat buku biru aku (buku utk pesakit kt hukm) at least kalo aku keje..aku akan sentiasa di meja..buat keje..bukan nye aku jap 5 minit merayap..insan ni slalu rs die jek yg buat keje..tahu kah anda yg bijak pandai ini..kami ni terpaksa memikul keje yg spatutnya anda kena buat..taw x? smpi kn pegawai ku pn ade amek keje anda.. sgt besar position anda.. spatutnya anda kena tanya pegawai ke 2 tu.,.knape anda xdpt utk ttp..woi miji..aku sgt merindui ko la..sbb dgn ko aku leh ckp jek kalo aku xpueh ati.. n anda taw keje anda n keje org lain..mule2 blh la thn atas nama membantu n kesian kt bos ke 2 aku 2..lame2 bila dah anda ni mengata psl aku..aku jd smpi da xleh nk tahan...jgn bercerita psl org lain jek..tau ke anda yg anda ni slalu d perati n d sbt2 sbg org yg xleh tgr..renung2 kn lah knape markah anda plg rendah..anda xdpt ttp..n org mls nk ckp kt anda ni.. sbb anda dah rs diri anda terlalu bgs..smpi xde ape2 yg slek..tlg la..jgn gunakan org lain utk nk ckp benda yg aku da buat slek.. kalo btl ank jantan ko 2..ckp direct dgn aku.. aku leh senaraikn ape yg ptt ko taw tp org lain mls nk bg taw ataw ambil taw...renung2 kn.. dan selamat beramal...

3 comments:

Mizzy said...

nama aku ada dlm blog nih?
terharu nih..hohoho!!

Unknown said...

sabau, sabau, camner nak bagi dia sedar ni jia, lu pikirlah sendiri, ke korang ni kena di sedarkan kedua2nya sekali, tell me, tell me

Cik Jia said...

miji : hahaha..sgt poyos..

kak shibam : sy n dia..ataw dia n peg ku..sy xksh..sbb kalo sy slh..sy trime teguran beb