cookieChoices = {}; * C.J Diary *: Cinta

Tuesday 12 June 2012

Cinta


cinta.. ramai yang bijak pandai boleh berikan definisi cinta ikut pemahaman masing-masing. tua muda waima budak sekolah rendah zaman sekarang (you are to advance my lil bro or sis) pun bijak menyusun ayat-ayat yang berkaitan cinta. cinta itu fitrah manusia.. bagi pendapat aku la.. cinta itu banyak jenisnya. cinta pada ibu bapa, saudara, kawan dan ada la jenis-jenis yang lain. rajin la pulak aku nak taip semuanya.. baik aku jadi professor..

tapi yang lebih menonjol cinta kepada jantina yang berlainan (yang berlainan tau!!) istilah orang dulu-dulu panggil pakwe makwe, lepas tu bf gf, upgrade sedikit hubby baby dan yang terakhir aku tau papa mama.. (yang mana aku guna, tak akan nak bagitau pulak .. *blushing* ok enough about me..

apa yang aku cuba katakan ni.. yang aku nak katakan ini bersangkut paut jugak dengan perkataan MALU.. apa kaitannya malu dengan cinta ni? banyak kaitannya ye adik, kakak, abang dan sewaktu dengannya. dari perhatian mata besar aku ni, sekarang budak sekolah rendah pun dah mula bercinta. *macam zaman sekolahm kau tak ada pulak kan CJ*... aku tak kata tak ada, masih ada tapi masa tu MALU masih ada, bukan macam zaman sekarang, malu dah campak ke longkang.. *laut jauh sangat la plak kan*..



kita ni orang timur.. kalau tak timur pun, kita kan beragama islam.. apa cukup ke sekadar pakwe makwe dah duduk macam di atas? and the problem is you are still young.. or should I say kiddie? pergi bukak pintu rumah dan selagi tak lalu semua jalan yang ada dekat Malaysia ni, maksudnya kau masih belum banyak harungi pahit manis hidup ni. berjanji sayang sampai bila-bila? ye la.. habis SPM, dapat tempat dekat IPT atau bekerja, korang akan jumpa pilihan yang lebih luas dan jatuh cinta dekat situ.. jadi apa jadi pada cinta yang awal-awal korang janji kan???

orang lain sibuk upgrade ilmu, kita sibuk penuhkan otak dengan angan-angan. kalau angan-angan yang bawak korang maju ke depan, memang bagus sebab tanpa angan-angan atau impian, kita memang tak akan maju. tapi kalau angan-angan yang hanya melalaikan, kita akan rugi sebab banyak masa kita di penuhi oleh SAMPAH dan kita hanya akan di situ tanpa ke mana-mana...

and you talking about want to die or can't live without you??? heyy... pang!!!! kan aku dah lempang ni. jangan sempitkan fikiran yang memang tak berapa besar ni dengan benda-benda yang annoying macam ni..habiskan sekolah, belajar tinggi-tinggi dan kerja.. hadapi pahit manis hidup ni dulu.. jangan cakap macam kita tak ada pegangan agama.. tak boleh hidup tanpa si dia??? hidup je korg sampai sekarang.. kalo 10 kali couple and clash, dah jenuh pulak nak hidup mati balik... betulkan pemahaman korang pasal kehidupan, dan kejar impian yang betul.. aku pun bukan lah dah lama sangat hidup, tapi janji aku bukan budak 15 tahun yang dah pandai sayang-sayang, tak boleh hidup la tanpa awak la, berani nak pegang tangan anak orang la tapi duit belanja... makan pakai masih mak ayah tanggung... heyy... both of you are still young!!!!

p/s : aku rasa macam nak lastik budak-budak laki yang aku rasa masih sekolah rendah yang macam bangga lak hisap rokok depan orang ramai.. bangga ke budak, bakar paru-paru lagi awal dari orang yang lagi muda dari korg????

No comments: